فتح باغ

به چمنزار بیا به چمنزار بزرگ و صدایم کن از پشت نفسهای گل ابریشم ...

فتح باغ

به چمنزار بیا به چمنزار بزرگ و صدایم کن از پشت نفسهای گل ابریشم ...

هستم ...


 

جودی!  کاملا"  با تو موافق هستم که عده ای از مردم هرگز زندگی نمی کنند و زندگی را یک مسابقه دو می دانند و می خواهند هر چه زودتر به هدفی که در افق دوردست است دست یابند و متوجه نمی شوند که آنقدر خسته شده اند که شاید نتوانند به مقصد برسند و اگر هم برسند ناگهان خود را در پایان خط می بینند. در حالی که نه به مسیر توجه داشته اند و نه لذتی از آن برده اند. دیر یا زود آدم پیر و خسته می شود در حالی که از اطراف خود غافل بوده است. آن وقت دیگر رسیدن به آرزوها و اهداف هم برایش بی تفاوت می شود و فقط او می ماند و یک خستگی بی لذت و فرصت و زمانی که از دست رفته و به دست نخواهد آمد.

جودی عزیزم !  درست است ما به اندازه خاطرات خوشی که از دیگران داریم انها را دوست داریم و به آنها وابسته می شویم. هر چه خاطرات خوشمان از شخصی بیشتر باشد علاقه و وابستگی ما بیشتر می شود . پس هر کسی را بیشتر دوست داریم و میخواهیم که بیشتر دوستمان بدارد باید برایش خاطرات خوش زیادی بسازیم تا بتوانیم در دلش ثبت شویم .

قطعه ای از کتاب بابا لنگ دراز 


گاهی که چشمانم را می بندم ، تجسم آدمها آغاز می شود. صورت آنها حتی با تمام خط و خطوط و خال های ریز و درشت شان، نگاهشان، لبخندشان، گرمایشان. کسانی که دوستشان دارم و کسانی که دوستشان داشتم و امروز نیستند. این تصویر به وضوح در مقابل دیدگانم قرار میگیرد. کسانی که قشنگترین خاطراتم را ساختند. و نیز گاهی فکر میکنم  شاید آنها زنده اند و این من هستم که هنوز مرده ام  و یک روزی به زندگی خواهم پیوست. به همان جائی که  امروز نگران از دست دادن ها در فرداهایم نباشم. آنجائی که رنج ها ، لذت زیبائی لحظه ها را محو نکند . آنجا که به سبکی روح ، بدون وابستگی ها تا افق های دور در پرواز باشم.  اما اگر خیال کنم اینک این منم که مرده ام  ، در مرده گی زندگی خواهم کرد. می خواهم خاطره ای زیبا از دوران مرگم برای خودم و دیگران باقی بگذارم . طوریکه وقتی زنده شدم ، به خودم بگویم : آفرین خوب در مرده گی زیستی. در میان هجوم حادثه ها خوب نفس کشیدی و در میان دردهایی که برایت بی نهایت درد بود ، خوب لبخند زدی . هر بار دقایق مرگبار تو را بر زمین کوبید ، آرام آرام دوباره ایستادی. بی مهری های آدمها از تو موجودی سخت نساخت. بخشیدی و در بخشیدن هر بار رهاتر شدی.
زندگی یک حکم است . و اگر بخواهیم کمی بدبینانه تصور کنیم، مثل حکم حبس ابد است. حالا که محکوم به این حکم می باشم می خواهم این سلول را با قشنگترین تابلوهای نقاشی و با زیباترین رنگها پر کنم. می خواهم در گوشه ی یک دیوارش میزی داشته باشم پر از گلدانهای زیبا و رنگارنگ که به من حس بودن بدهد. من می خواهم عطر گلهای زیبا تمام این سلول را پر کند . من می خواهم به زندگی بگویم هر چه هستی و هر چه با من می کنی،  من تو را با تمام توانم برای خود زیبا خواهم ساخت و هر چه را از من گرفتی ، من باز هم چیزی بالاتر از آن را بدست خواهم آورد . 
من بر تو پیروز خواهم شد ... با قدرت عشق. 

و ...
در این سلولی که محکومم به حبس ، حبسی موقت و پایان پذیر ، مدتی است کمی گیج شده ام، اما هر چیزی که مرا به هم بریزد مدت زیادی دوام نخواهد داشت . چون قدرت دوست داشتن باز هم به من انرژی می دهد برای ادامه ...  دور یا نزدیک ، هر کسی که در قلب من باشد ، نزدیک نزدیک است و من سرشار از زندگی . 
به قول مشیری عزیز ، مهر می ورزم ، پس هستم! 

نظرات 23 + ارسال نظر
آفتاب چهارشنبه 18 مرداد 1391 ساعت 21:26 http://aftab54.blogfa.com/

مثل همیشه زیبا .. عشق رقص زندگیست ..اوناهایی که عشق رو درک نکرده اند از رقص اون هم محروم مانده اند .. فرصت پرورش محبت و مهر رو در وجودشون از دست داده اند ..اما برعکس کسانی که با عشق زندگی می کنند وجودشون آکنده از طروات بهاریست ..پس عشق بورزیم که زندگی متغیره .. وقتی وارد این دنیا شدیم کسی بودیم و وقتی این دنیا را ترک می کنیم کس دیگر خواهیم بود .چه بهتر که نام نیک از ما باقی بمونه .


ممنون پرنیان جان که نوشتی .

مرسی آفتاب عزیزم
اصلا اومدیم که کسی دیگری باشیم برای رفتن .

معلومه منتظر بودی بنویسم و زود رسیدی.
مرسی آفتاب عزیزم ... برای همه چیز.

آفتاب چهارشنبه 18 مرداد 1391 ساعت 22:13 http://aftab54.blogfa.com/

چشمهایت سیراب سراب

و نگاهم،

تاول زده از تابش تشنگی

برویم دعای باران بخوانیم ‍.

تو با دل من

من با دل تو

باور کن با لبخند چترهایمان بر می گردیم

باور میکنم لیلا جون ...
باور می کنم.

فرزان پنج‌شنبه 19 مرداد 1391 ساعت 02:00 http://bimarz000.blogfa.com/

درودبه پرنیان عزیزــ
این پستت خیلی روحیه دهنده وامید بخش بود .طوری که از تصمیم قطعی بخودکشی صرفنظر کردمـــ اما خارج از شوخی این نگاهِ زیبا توی زندگی بن بستها رو کنار میزنه..
یه چیز دیگه منم دلم میخاد توی این سلول علاوه بر اونایی که گفتی یه لپ تاب خوش دست با اینترنت آزاد داشته باشمــ

سلام فرزان عزیز
جدا ؟ خدا رو شکر .
نکنی یه وقت از این کارها
...



خدا رو شکر که یک نفر رو از فکر خودکشی منصرف کردم


یک لپ تاپ آرزوی محالی نیست . من دعا می کنم هر چه زودتر صاحب یک لپ تاپ اپل یا سونی وایو خوب بشی . اگه شدی به من خبر بده تا به دعاهام امیدوارتر بشم

واما در مورد اینترنت آزاد ... بهتره این یکی رو فراموشش کنی

solar پنج‌شنبه 19 مرداد 1391 ساعت 09:56

سلام و درود بسیار
این آهنگ تقدیم به شما دوست مهربان :
http://s1.picofile.com/file/7242435050/New_Gelareh_LIVE_2.wma.html

سلام
حالتون خوبه؟
امیدوارم خوب باشید
مرسی برای لینک . فکر میکنم این خانم خواننده ی جدیدی باید باشن . درسته ؟
به من میگید طریقه ی گرفتن موزیک از پیکو فایل چطوریه؟
قبلا از فور شیرد می گرفتم ولی مدتی است فور شیرد حتی اگر عضو هم باشیم دانلود نمی کنه و خلاصه مشکل دارم با دانلود کردن موزیک ها.
ممنون می شم .

solar پنج‌شنبه 19 مرداد 1391 ساعت 17:31

سلام ممنونم ، شما خوب هستین؟
منظورتون طریقه دانلود کردن از پیکو فایل اگر باشد، اگر کمی به بخش پایینی صفحه رجوع کنید نوشته شده است دریافت فایل که اگر کلیک کنید فایل در قسمت دانلود مای کامپیوتر شخصیتان ذخیره می شود ، اما اگر منظور دیگری دارید من متوجه نشدم با عرض پوزش از شما
در مورد پیدا کردن و دانلود کردن موزیک ها می توانید به آدرس رادیو جوان مراجعه کنید که اکثر ترانه ها آنجا موجود است البته من بیشتر ترانه های جدید را از آنجا دانلود می کنم اما ترانه های دیگر را هم درمحیط گوگل سرج کرده و یک لینک دانلود پیدا کرده و از همانجا دانلود می کنم ، گاهی فور شیرد عمل نمی کند البته بهتر است که لوگین شوید ، یعنی یک یوزر و پسورد برایش تعریف کنید و از محیط خصوصی خود وارد آن شده و در آن صورت اکثرا ترانه ها دانلود می شود .
آدرس رادیو جوان هست :
www.radiojavan.com
امیدوارم توضیحاتم مفید بوده باشد ببخشید از اینکه طولانی صحبت کردم
شاد و سلامت باسید همیشه

سلام
مررررسی . من توی فور شیرد لاگ این هم شدم ولی باز هم دانلود نمی کنه مدتیه . مشکل دارم کلا باهاش
و خیلی سخت آهنگهای مورد علاقه ام رو دیگه توی محیط نت پیدا می کنم . اما در مورد توضیحاتی که دادین خیلی خیلی ممنونم حتما باهاش کار می کنم و امیدوارم به نتیجه برسم .
آز راهنمائی تون و از آدرس رادیو جوان هم ممنونم
خیلی زحمت کشیدید .

فریناز پنج‌شنبه 19 مرداد 1391 ساعت 17:36

چه خوبه که هنوز هستی بانو
سلام پرنیان ابریشمین
تو خیال منم شما خیلی لطیفین

خوب باشین همیشه

سلام فریناز جون
کجایی ؟؟؟
باور کن گاهی وقتها به یادت می افتم . از کوروش عزیز چه خبر ؟
مدتهاست که وب سایتشون باز نمی شه .

خوشحال شدم اومدی عزیزم .
امیدوارم همه چیز برات خوب باشه و سرحال و سلامت باشی همیشه.

solar پنج‌شنبه 19 مرداد 1391 ساعت 19:03

خواهش می کنم
همین ترانه را اگر از آدرس رادیو جوان دانلود و گوش کنید خیلی کیفیت و صدای بهتر و دلنشین تری داره
پیشنهاد می کنم اگر فرصت دارید به این آدرس بروید
http://www.radiojavan.com/mp3s/mp3/Gelareh-Sheibani-Nagoo-Tanhaie
وقتتون بخیر بانو

سلام
خیلی خیلی ممنونم . حتما خواهم رفت و باز هم ممنون از لطف شما.
دنبال چند تا از ترانه های مرضیه بودم که احتمال زیاد اینجا پیدا خواهم کرد.

ممنونم برای لینک

خلیل جمعه 20 مرداد 1391 ساعت 01:51 http://tarikhroze.blogsky.com

سلام،

و این تنها راه زندگی است.

سلام
لطف کردی و ممنونم

نازنین جمعه 20 مرداد 1391 ساعت 03:52

پیش از آنکه آخرین نفس را برآرم
پیش از آنکه پرده فرو افتد
پیش از پژمردن آخرین گل
برآنم که زندگی کنم
بر آنم که عشق بورزم
برآنم که باشم...
« مارگوت بیکل»
سلام بر فرشته ی مهربون وبلاگستان امیدوارم همیشه خوب باشی و باغت به ما انرژی ونشاط بده. دلتنگتم ومی بوسمت.

سلام نازنین عزیزم
ممنونم برای شعر قشنگت و خیلی لطف کردی. امیدوارم هر جا هستی خوب و خوش و سلامت باشی .

ونوس جمعه 20 مرداد 1391 ساعت 12:56 http://www.blogparis-tehran.blogfa.com

سلام
خوبی خانم همه چی روبه راهه امیدوارم که باشه
عشق پاک عشق بی آلایش عشق افلاطونیاین روزها خیلی کمه اونقدر که بعضیها میگن دیگه نیست اما هست و اگه پیداش کردی باید خیلی قدرش رو بدونی

جودی رو خیلی دوست دارم رفتم کتابش رو خریدم و برای فینگیلم می خونم ...یعنی تومیگی چیزیم می فهمه

سلام ونوس عزیزم

ممنونم . همه چیز خوبه خدا رو شکر .
این کتاب رو وقتی 15 ساله بودم خواهرم بعنوان تشکر برای کاری که براش انجام داده بود بهم هدیه داد و توی اون سن که خوندمش برام جذابیت خودش رو داشت و الان که به داستان توجه می کنم نگاهم تغییر کرده و یه جور دیگه لذت می برم از داستان . کلا خاطره ی خوشی دارم از این کتاب و یادمه روزی که هدیه گرفتمش خیلی سورپرایز شدم .

آره من میگم می فهمه . مطمئن باش که اون خیلی می فهمه.

ویس شنبه 21 مرداد 1391 ساعت 00:21 http://lahzehayenab.blogsky.com

عزیزم ، تو اونقدر خوب و مهربونی که مطمئن هستم جز خاطره ای زیبا برای همه ، چیز دیگری نخواهی گذاشت.
حس زندگی در تو جاریست و این حس ، حتی با چشم سر قابل دیدنه.هرچند که مرگ هم تداوم زندگی است ولی از مرگ حرف نزن .همیشه زنده باش و بخند. چون جمعی به تو و لبخندت وابسته اند. شادی از آن تو باد.

مرسی . نمی دونم چی بگم در مقابل این همه لطف

و

دلم برات تنگ شده ..........

قندک یکشنبه 22 مرداد 1391 ساعت 14:23 http://ghandakmirza.blogfa.com

با سلام و درود فراوان.خیلی عالی بود. چقدر خوبه اگر کسی بتونه زندانش را مطابق سلیقه تزیین کنه.این خودش نوعی هنر است.

سلام
باید دلنشین باشه تا بشه تحملش کرد .

ممنونم . خیلی لطف کردید

رها دوشنبه 23 مرداد 1391 ساعت 00:28

سلام عزیزم ...زندگی هست چون ما عشق می ورزیم ...چون روزهاو شبهای ما به یاد کسانی که دوستشان داریم سپری میشود و مهم نیست که انها کجای این کره خاکی باشند ... پس دوست داشته باش همیشه ٬...دوست دوست داشتنی من ...

سلام رها جون
گاهی وقتها مهم میشه . گاهی وقتها دلت می خواد آدمها رو از توی رویاهات بکشی بیرون و محکم در آغوشت بگیری و نذاری دیگه برن و دور بشن.
اما فاصله ها اونقدر قوی نیستند که تو دوست داشتن را فراموش کنی. حداقل حریف قلب ها نمی شن. و زمان ... زمان هم قدرتی نداره .
به قول فروغ : عشق اگر عشق باشد زمان حرف بیهوده ایست .
و من اضافه می کنم عشق اگر عشق باشد فاصله حرف بیهوده ایست.

مرسی رها جون . رها عزیزم ......

آذرخش دوشنبه 23 مرداد 1391 ساعت 12:28 http://azymusic.persianblog.ir/

سلام
خوبی؟
خوشی؟
همه مامحکوم به این حبس ابد هستیم. اما یکی توی قزلحصار، یکی اوین و یکی هم گوانتامو...
من نمی دونم شما خانم ها چه علاقه خاصی به جودی دارید؟!؟! خداییش من نه فیلمشو دیدم و نه کتابشو خوندم و نه کارتونش. جزو فیلمهای دیدنی تا قبل از مرگمم نیست
حالا ما یه بار اشتباها کامنتت رو پاک کردیما. تا کی باید تاوان بدیم؟چون بهم سر نزدی منم پنجشنبه این هفته مژده بهت ندادم
شاد و زنده و سرحال باشی

سلام
آذرخش ! من از دست این پرشین بلاگ چیکار کنم به نظر تو؟
برم خودم رو از برج میلاد پرت کنم پائین ؟!!

اومدم کلی ابراز احساسات کردم برای Adele و کلی چیز نوشتم . چیکار کنم که ثبت نمی کنه کامنتهام رو ؟؟؟؟

جودی رو من دبیرستانی که بودم خوندم و اون زمان دوستش داشتم و خاطره ی اون احساس همیشه تو ذهنم . رویایی که یه دختر نوجوان مثلا تصور کنه یه نفر ناشناس دائما حمایتش می کنه و مراقبشه ولی خودش رو نشون نمی ده تا اینکه بالاخره یه روزی که همدیگه رو می بینن ..........
بقیه اش رو نمی گم که نویسنده ناراحت نشه

خواستی برو بخونش .
ضمنا حالا کو تا پنج شنبه !
تو ببخش من و پرشین بلاگ و هر کی که مقصره .

نرگس(فانوس به دست) دوشنبه 23 مرداد 1391 ساعت 14:37 http://fanuos.blogfa.com

خوشحالم که هستی
پری!
عده ای از ادم ها...

خیلی ها هستند...

مرسی نرگس جون

آذرخش دوشنبه 23 مرداد 1391 ساعت 18:58 http://azymusic.persianblog.ir/

سلام مجدد
چی درست و حسابی هست و کار میده که پرشین بلاگ درست باشه
بهرحال دستت درد نکنه که وقت گذاشتی و خوشحالم دوست داشتی
در کل داستان بابا لنگ دراز می دونم چیه اما چون خیلی دخترونه اس بخاطر همین سراغش نرفتم
احتمالا یکی دو هفته نمی تونم مژده رسیدن پنچشنبه رو بدم
شاد و سرحال باشی و پیشاپیش عیدت مبارک

سلام
هیچی !
هیچی نه درسته و نه حسابی

پرشین بلاگ هم در کنار بقیه .
آهنگی که گذاشتی امروز دوباره شاید ده بار گوش کردم.
مرسی آذرخش عزیز . هر جا هستی خوب و خوش و سلامت باشی انشاالله.

نیما فاتحی سه‌شنبه 24 مرداد 1391 ساعت 01:52 http://www.facebook.com/nima.fatehinamini?ref=tn_tnmn

زیبا بود.دوست داشتم.مرسی...

سلام
ممنونم .

آفتاب چهارشنبه 25 مرداد 1391 ساعت 00:19 http://aftab54.blogfa.com/

سلام پرنیان جونم .. فقط اومدم بگم هستم .

محکم باش گل من

سلام آفتاب جون

سعی می کنم ....
ممنون
ممنون که هستی .

papillon چهارشنبه 25 مرداد 1391 ساعت 00:51

نباشد روزگار نبودنت پرنیان...

مرسی ....

رها چهارشنبه 25 مرداد 1391 ساعت 10:38

و من اضافه می کنم عشق اگر عشق باشد فاصله حرف بیهوده ایست....

با این جمله ات موافقم حسابی ...

بعد از این هر روز این را تجربه میکنی ...که عشق زمان و مکان را درمینوردد ...

مرسی رها جون

ولی پنج‌شنبه 26 مرداد 1391 ساعت 00:38

وبلاگ بسیار قشنگی دارید

ممنونم

امید پنج‌شنبه 26 مرداد 1391 ساعت 00:50

من امشب برای اولین باربه طور اتفاقی وبلاگتونو دیدم خیلی منو جذب خودش کرد خیلی ارامش بخش بود من عاشق چنین متناییم.من دانشجوی رشته خبرنگاریم همیشه تو اینترنت دنبال سایتهای خبریم امشب که پستای وبلاگتونو خوندم خیلی شیفتش شدم به آدم امید میده.آفرین به این همه استعداد.کاشکی همه عین شما فکر کنن.وبلاگتونو به همه معرفی میکنم.موفق باشید.

سلام دوست عزیز
ممنونم . خوشحالم اینجا رو دوست داشتید .

آفتاب پنج‌شنبه 26 مرداد 1391 ساعت 02:24 http://aftab54.blogfa.com

سلام پرنیان عزیز من ..

از دیشب یکسره بهت فکر می کردم ... مراقب خودت باش نازنینم .

سلام لیلا جون

شاید که زندگی همین باشد ..............

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد