فتح باغ

به چمنزار بیا به چمنزار بزرگ و صدایم کن از پشت نفسهای گل ابریشم ...

فتح باغ

به چمنزار بیا به چمنزار بزرگ و صدایم کن از پشت نفسهای گل ابریشم ...

...


من در رویای خود دنیایی را می بینم

که در آن هیچ انسانی

انسان دیگر را خوار نمی شمارد

زمین از عشق و دوستی سرشار است

و صلح و آرامش، گذرگاه‌هایش را می آراید ...


من در رویای خود دنیایی را می بینم که در آن

حسد جان را نمی گزد

و طمع روزگار را بر ما سیاه نمی کند ...


من در رویای خود دنیایی را می بینم که در آن

سیاه یا سفید

از هر نژادی که هستی،

از نعمت‌های گستره‌ی زمین سهم می برد 

هر انسانی آزاد است

شوربختی از شرم سر به زیر می افکند

و شادی همچون مرواریدی گران قیمت

نیازهای تمامی ِ بشریت را برمی آورد ..


چنین است دنیای رویای من ..

لنگستون هیوز 

 

 

یک پنجره هست که قاب کرده رویاهای قشنگ مرا، گاهی در پسِ بارش برف ، گاهی زیر قطره های باران، گاهی در تاریکی مطلق شب ، گاهی هم زیر تابش آفتاب.  و  هیچ غریبه ای هرگز  به آن راه نخواهد یافت...  

 

 ... 

 

آدمیه دیگر یک روز شاد و یک روز غمگین.  من هم هر وقت دلم می گیره پامی شم می رم توی این مرکز خریدها،   بعد هم یک کافه پیدا می کنم، خودم رو به یک قهوه یا هر چیز دیگه ای مهمون می کنم،  یک ساعتی می نشینم گاهی هم  یه چیزی می خونم . بعضی کافه ها یک تابلو گذاشتند و روش نوشتند حداکثر استفاده از میز 45 دقیقه،  درست احساس وقتی رو داری که مثلا" می ری پیش یک مشاور،  یک ساعت گذاشته روی میزش، از زمان شروع وقتت ساعت رو می زنه،  تا 45 دقیقه ات تموم می شه و به هیچ نتیجه ای نرسیده ای روانشناسه بهت میگه : ببخشید وقتت تمام شد تا جلسه ی بعد، دست از پا درازتر و  درست مثل یک آدم ماشینی پامی شی و میگی خداحافظ!!!  و می یای بیرون. این کافه های 45 دقیقه ای هم دقیقا" همینطور هستند، تا می یای با خودت به یک نتیجه مثبت برسی وقتت تمومه!   

می گن خانم ها از خرید کردن سیر نمی شن، ولی هیچوقت نفهمیدن که خرید کردن برای خانم ها یک راه فراره ... شرافتمندانه ترین کاری که یک زن می تونه انجام بده. شرافتمندانه ترین انتقام!   

 



و در آخر ، این شعر زیبای زیبای زیبا از آقای عباس معروفی عزیز : 

 

در آغوش من خفته ای  

و پیش از خوابیدن گفته ای  

خواب بستنی ببین 

و پیش از گفتن  

مرا بوسیده ای  

با طعم سیب  

و پیش از بوسیدن  

یک دور تمام مرا در باغ نارنج وترنج گردانده ای  

آرامش قشنگم! 

و حالا من  

با خیال تو برگشته ام  

در آشتفگی موهات  

بستنی می خورم  

و خواب تو را می بینم  ...  

 

این شعر را امروز صبح زود برای کسی فرستادم که با اختلاف ساعتی که با ما داره می دونم در خواب خوش خواهد بود و با صدای زنگ وایبر از خواب می پره ...  خدا می دونه توی دلش چقدر بهم بد و بیراه میگه ...   

اشکال نداره

نظرات 21 + ارسال نظر
نوشته های پراکنده چهارشنبه 23 بهمن 1392 ساعت 12:36 http://thunderb.blogfa.com/

سلام
خوبی؟
پس جریان خرید کردن خانما اینه!!!!
والا ما که دیدیم توی هر شرایط روحی باشن از خرید رفتن شاد میشن
آخر هفته خوش بگذزه

سلام مرسی آررررره ...


خوبیش به همینه دیگه که در هر شرایطی خرید کردن خوشحالشون میکنه


مرسی . خیلی لطف کردی. من هم متقابلا" هفته ی خیلی خوبی آرزو می کنم برات .

پرنیان دل آرام چهارشنبه 23 بهمن 1392 ساعت 16:52 http://with-parnian.blogfa.com

سلام

چقد عکسای این پستو دوست دارم

و شعر عباس معروفی رو که به محض خوندنش تایپش کردم تو گوشیم

هیشکی ام نداریم بهمون امروز کوفتی رو تبریک بگه

واللا

رئیس اومده می گه پاشو زودتر برو خونه ولنتاینه شلوغه
خواستم بگم برم قبرستون بهتره فک کنم

شوخی کردم

ازون شوخی راسکیا


هیچی دیگه همین پرنیان جان
ایشالله امشب بهت خوش بگذره

آها راستی منم انقد به جیبم ازین ضررا زدم - تا ببینم هیشکی نیس برم دو قدم باهاش بچرخم و دلم باز بشه برم برا خودم خرید کنم
فایده که نداره - ذوقش مال همون شبه خریدشه
باز فرداش ناراحتیم برگرده سرجاش
اما خب دیگه

مامانمم همش غر بزنه که پاشو برو یه مغازه شال و روسری فروشی بزن خیال خودتو و مارو راحت کن

سلام
امشب ولنتاین نیست . 14 فوریه یعنی پس فردا.
ولی من می خوام اولین نفر باشم که بهت تبریک میگم. ولنتاین مبارک خانم چشم زیبا. اونایی هم که اعتراض دارن و می گن ولتنتاین مال ایرانی ها نیست من قبلاً گفتم الان هم میگم هر ابراز محبت و هر ابراز عشقی به هر مناسبتی قشنگه. پس ولنتاین بر همه بخصوص کسانی که گوشه ی دلشون یک نفر خاص خونه نشینه مبارک ... اصلا بر همه مبارک ....
دیشب که رفته بودم خرید توی فروشگاه مردم در حال خرید هدیه بودند و صف صندوق کیلومتری شده بود. یک نفر هم یک گوشه ای هدایا رو با بسته بندی های خوشگل کادو میکرد. از تماشای اینها به وجد اومدم . حالا انشالله برای سپندارمزگان هم تکرار می شه ؛)

پرنیان دل آرام چهارشنبه 23 بهمن 1392 ساعت 17:44 http://with-parnian.blogfa.com

آره عزیزم

یادم اومد 25 فوریه س

پیشوازش بود مثلا

ولنتاین شما هم مبارک باشه


من هرجایی که یه شعر عاشقونه یه پست عاشقونه می خونم زودی یاد شما می افتم

برای من پرنیان فتح باغ نمونه ی یک انسان عاشقه که عشقش شاید کم و زیاد بشه اما هیچ وقت از بین نمی ره

همیشه باش - همیشه عاشق - مهربان و پر از نرمی و عاطفه

عزیزم 24 فوریه ست

چقدر خوسحالم که اینجور وقتها یادم می کنی. وقتی به قول تو کم میشه این عاشقانه هام از خودم دلگیر می شم. انگار که دیگه خودم نیستم. سعی می کنم عاشق بمونم
و مرسی برای مهربونی های قشنگت

alireza چهارشنبه 23 بهمن 1392 ساعت 21:13 http://asmani1111.blogsky.com

سلام
رویای لنگستون هیوز شاید هیچ وقت محقق نشه شاید اگر سفید پوست بود فکر این رویا هم به ذهنش نمیرسید به هر حال خوندنش لذت بخش بود مهمونیت هم مبارک حتما که نباید کسی رو دعوت کنی چه کسی بهتر از خودت البته امیدوارم کمتر به این کافه ها بری نه از سر خرید نکردن از این بابت که دلتنگیهات کمتر باشه / در نهایت بابت انتخاب شعر زیبای معروفی تشکر میکنم ولی خدایی این پستتون همش بخور بخور بود/موفق باشی

سلام
بالاخره هر کسی رویاهای خودش رو داره. هر کسی با یه آرمانهایی دلخوشه و با یک آرزوهایی زنده ست. اصلا شاید رویاهای من برای شما خنده دار باشه ... شاید هم نه . رویاهای هیوز از رویاهای من دور نیست. خیلی وقتها آرزوی یک مدینه فاضله رو دارم. گاهی آدمها خیلی دورند از چیزی که باید باشند البته من می دونم که به من ربطی نداره هرچی که هستند من زرنگ باشم خودم آدم حسابی باشم، دارم یک کتاب از جلال آل احمد رو دوباره خوانی می کنم، ادبیاتم الان شده عین جلال. می فهمم خودم
به هر حال می بخشی .
در مورد کافه رفتن هم باید بگم کافه و رستوران رفتن یکی از بهترین تفریحات منه. فکر می کنم یک کافه خوب و یا یک رستوران خوب جای خوبیه برای تمدد اعصاب و روحیه. البته بعد از یک کنسرت خوب یا یک تاتر خوب. جای شما و بقیه دوستان خالی.
شاید کمتر کسی پاشه تنهایی بره کافه. ولی من زیاد این کار رو می کنم اما هیچوقت تنهایی نمی رم کنسرت چون باید هیجانم رو به یکی منتقل کنم وگرنه گلوم متورم می شه

راستی دقت کردم خیلی هم بخور بخور نداشت. یه قهوه داشت و یه سیب و یه بستنی و یه نارنج. اینا خیلی اند؟

ترانه بهاری جمعه 25 بهمن 1392 ساعت 13:23 http://taraneh-bahar.mihanblog.com/

سلام بانو
تبریک مگم بهتون هم ولنتیان رو و هم پیشواز میرم برای تبریک سپندارمذگان خودمون !
فکر کنم دیگه همه اینو فهمیدن که خرید کردن باعث تمدد اعصاب خانم ها میشه !
من که تا میرم تو خودم پرتم می کنند بیرون که برم خرید !
یه همچین خانواده فهمیده دارم من !
عکسهاتونو خیلی دوست دارم . نمیدونم چطوری پیدا و انتخابشون می کنید ولی واقعا با سلیقه و مناسب هستند .
بازم تبریک

سلام
من هم این روزهای قشنگ و همه روزهای قشنگ رو بهت تبریک میگم.
واقعاً من هم به خانواده ی ابنچنین روشنفکری آفرین می گم، اونوقت ببینم هزینه هاش رو هم متقبل می شن اونوقت آیا؟

من حرفی ندارم در رابطه با اینکه منبع عکس ها رو بگم ولی اونوقت دیگه لطفش رو اینجا از دست می ده

ممنونم ترانه عزیز

ویس جمعه 25 بهمن 1392 ساعت 22:13

سلام
دیروز همین حال را داشتم ساعت 4 بعداز ظهر زدم بیرون . یک کافی شاپ نزدیک خونه بوده که من خبر نداشتم.تازه است .رفتم اونجا حوصله ی هیچ کسی را نداشتم. دلم نمی خواست کسی با من حرف بزنه .منو را که آورد داستان 45 دقیقه را دیدم .بلند شدم که برم. گفت چی شد می خواهید بروید .گفتم نمی تونم زمان را نگه دارم . اومدم چند ساعت بشینم. گفت الان خلوته تا هر ساعتی می خواهید بشینید.نشستم و خلاصه....
عکس اولی که گذاشتی حکایت روزای منه وقتی بارون یا برف میاد. به به عالیه.لم دادن و چایی خوردن.
روز عشق هم بر شما مبارک.

محیط کافه ، معمولا" یک محیط آرام و دلنشین و پر از آرامشه. خدا رو شکر که توی فرهنگ ما از اینکه یک خانم تنها بره جا افتاده و من وقتی بارها و بارها می رم به تنهائی داخل یک کافی شاپ مثل خیلی جاهای دیگه که یک زن تنها می یاد کسی چپ چپ بهش نگاه نمی کنه . توی این مملکت ما زنها در خیلی چیزهای ساده هم محدودیت داریم. گاهی خودمون این محدودیت رو از قبل برای خودمون قائل می شیم که بعدا" دچار مشکل نشیم. باز هم نسبت به کشوری مثل عربستان اینجا زنان پادشاهی میکنند.

ترانه بهاری جمعه 25 بهمن 1392 ساعت 22:53 http://taraneh-bahar.mihanblog.com/

سلام مجدد
خیلی روشنه ! اصلا یه وضعی !
مگه ویترین نگاه کردن هم هزینه داره ؟!

نه بانو !
منظورم دادن آدرس نبود . فقط برای تاکید مناسب و تک و زیبا بودنشون اینو گفتم
ممنون

راستی من این شکلک خوشگله رو که زبونشو در آورده تو لیست شکلک های وبلاگتون نمی بینم !
کاش منم داشتمش ! چه با مزه است قیافه اش !
اگه بود بی ربط و با ربط ازش استفاده می کردم

سلام
آهان ! ویندوز شاپینگ ... خوب نه! مفت و مجانی

شوخی کرده بودم . منظورت رو متوجه شدم ترانه ی عزیزم

من هم خیلی دوستش دارم این آیکون بامزه فقط در دسترس صاحب وبلاگ هست و در قسمت نظرات خوانندگان نیستش .

رها شنبه 26 بهمن 1392 ساعت 21:50

سلام عزیزم روزهات قشنگ و شیرین خیلی زیبا بود این شعر ....

سلام رها جون

مرسی . برای تو هم همینطور

آفتاب شنبه 26 بهمن 1392 ساعت 22:55

سلام گلم .. خوبی ؟
حال و احوال ؟
فکر کنم باید قرار کافه کتاب پاسداران و یا کافه کتاب دربند رو باهات بذارم .. اینجوری نمیشه ..

سلام
مرسی . با کمال میل

باران یکشنبه 27 بهمن 1392 ساعت 10:11

اشکال نداره؟!!!!
نداره؟!!!
مردم آزاری اشکال نداره؟!!
تازشم کافه رفتن و نشستن همینجوری تنهایی هم اشکال داره!
نگین نگفتا!!!

.
.

سلاملیکم قربان!
نبینیم دلتنگ باشین شما ..

سلاملیکم


دلِ دیگه




اصلا" هم اشکال نداره تازه شم ! کلی برام لاو ترکوند و عشقولانه هی نوشت و بعد هم نوشت قربان شما من هم گفتم : خداااااااااااااااااااااااااااا نکنه ه ه ه ه ه



اشکال شرعی که نداره . اگر منظور این است که چرا بدون دوستان ، باید بگم که شما اونقدر تو ترانزیت هستین و هی ورقه های دانشجوها رو بیست می دین و به داد ملت می رسین و یار همراه عزیز هم که عذرشان موجه است و ... دیگه وقتی برای کافه رفتن هم می ماند آیا ؟

ونوس دوشنبه 28 بهمن 1392 ساعت 13:56

سلام دوست داشتم متنت رو یه جورایی حرف دل همه ما خانمهاست
روزت خوش عزیزم

سلام

این پست زنانه شد دوباره .

مرسی . دختر کوچولوی خوشگلت رو ببوس

شهلا چهارشنبه 30 بهمن 1392 ساعت 17:22 http://ندارم

باسلام چندی پیش بطور تصادفی به بلاک شما بر خوردم > وقتی مطالب شمارو میخوندم خیلی بدلم نشست > بهمین خاطر ذخیره کردم ودر هر فرصتی سر میزنم ومیخونم . وقت های هم که سر میزنم ومطلب جدیدی نمی بینم نا خود اگاه نگران میشم فقط خواستم براتون بنویسم وبلا ک خیلی خوبی دارید > نوشته های از ته دل که بدل می نشیند ومن گاهنه بعضی از جمله های شمارو یادداشت میکنم از بس که عمیق هستند غرض از نوشتن این مطالب حالت احساسی خودم رو با نوشته هاتون نوشتم ممنون از این احساسات واقعی که به تحریر در میارید دوست ناندیده سپاس .....

سلام دوست عزیزم
من خیلی خوشحال می شم وقتی تو این دنیای بزرگ کسانی رو پیدا می کنم که با من احساسات مشترک دارند. مرسی برای این پیام مهربانیت. مدتیه تصمیم دارم اینجا رو تعطیل کنم ولی باز یه احساس وادارم می کنه به باز نوشتن ... همین احساسات که خیلی وقت ها مشترکند.

آفتاب چهارشنبه 30 بهمن 1392 ساعت 23:05

سلام عزیزم.. فکر کن تو خواب بستنی بخوریم البته نه اینکه خواب ببینیم.
:-)

سلام لیلا جون
آدمها هر کاری رو می تونند انجام بدن، حتی همین کار رو ، کافیه عاشق بستنی باشند ،

خلیل پنج‌شنبه 1 اسفند 1392 ساعت 19:56 http://tarikhroze3.blogsky.com

سلام،

" می گن خانم ها از خرید کردن سیر نمی شن، ولی هیچوقت نفهمیدن که خرید کردن برای خانم ها یک راه فراره ... شرافتمندانه ترین کاری که یک زن می تونه انجام بده. شرافتمندانه ترین انتقام! "
جالب بود.

البته این شرافتمندانه ترن انتقام در جاهایی اتفاق می افتد که پول از کیسه شوهر است نه از زحمت خودشان.

نه همیشه. بلکه بسیاری از اوقات از کیف مبارک خودشان،
خودشان به وسیله خودشان انتقام می گیرن. مثل آدمهای سیگاری که بهشون می گی چرا سیگار می کشی می گن با خودم لج کردم

ایرج میرزا جمعه 2 اسفند 1392 ساعت 14:20

سلام

من تازه با وبلاگتون آشنا شدم . وب جالبی دارید . با مطلبی در مورد آلزایمر آپم . خوشحال میشم بخونیم

شوخی بامزه ای بود. شاید هم از سنگینی سایه ست . جدول حل کن . لغت انگلیسی هم حفظ کنی بد نیست :)))))

ویس یکشنبه 4 اسفند 1392 ساعت 01:01

اومدیم سلامی کنیم و بگیم :
دیریست که دلدار پیامی نفرستاد
خوب و خوش باشی همیشه. آمین

سلام



تقصیر این کامپیوتر منه که تازگی خل شده با یه کامپیوتر دیگه می یام .

پرنیان یکشنبه 4 اسفند 1392 ساعت 01:25 http://deltarak.blogfa.com

سلام
خیلی جالبه که امشب برای پیداکردن چند عکس پام به خونه ی مجازیت باز بشه و مطالبت و نوشته هات کلی به دلم بشینه و وقتی دنبال اسمت بگردم ببینم اسممون درست مثل همه!

زنده باشی به دولت عشق![گل]

سلام

خوب ... خوشبختم از آشنائی با شما.

معصومه سه‌شنبه 6 اسفند 1392 ساعت 21:30

سلام:)

سلام معصومه جان

امیدوارم خوب باشی

معصومه سه‌شنبه 6 اسفند 1392 ساعت 22:02

نبودن هایی هست .. که هیچ بودنی جبرانشان نمیکند
کسانی هستند که هرگز تکرار نمیشوند ..
. و ت و .
همانی ک هیچ کس جایش را پر نمیکند ...
دل همین است دیگر .... !
مینشیند برای خودش خیال بافی میکند ...

دل همین است ...

رها یکشنبه 11 اسفند 1392 ساعت 12:23 http://galaxystar1.blogfa.com

سلام
من به تازگی با وبلاگ شما آشنا شدم. خیلی از نوشته هاتون خوشم اومد و طرز نگاه و بیان شما. فضای آرامش بخش و زیبایی رو خلق کردید.
دوست دارم همین جا براتون تن و جان سالم و دل گرم و شاد از خدای بزرگ آرزو کنم.
با اجازتون می خوام لینکتون کنم.
هر جا که هستین موفق باشید.
در پناه حق

هوار شنبه 17 اسفند 1392 ساعت 14:13 http://www.havarr.blogfa.com

سلام عزیز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد