فتح باغ

به چمنزار بیا به چمنزار بزرگ و صدایم کن از پشت نفسهای گل ابریشم ...

فتح باغ

به چمنزار بیا به چمنزار بزرگ و صدایم کن از پشت نفسهای گل ابریشم ...

تیر ماه ماه من هست و ماه تولدم .

تیر ماه ماه تولد من هست و جالبه که معمولا همه هم یادشون می مونه  ،  نمی دونم این خاصیت خود ماه تیر هست که درست وسط تابستونه و زل گرما یا اون عدد بیست ماه تیر . خدا رو شکر دچار کم مهری نمی شم هیچوقت که شرمنده ی خیلی ها هم می شم که من چرا تاریخ تولدشون یادم رفته .... 

بگذریم ! 

امروز توی وسایلم یه سررسید پیدا کردم مربوط به سال 87 می شد ، چه شعرهایی ... چه شعرهایی ... چه احساساتی توش پیدا کردم!  سراسر زندگی بود و سرزندگی ...

لابه لاش ورقهای از یک سررسید سال 88 پیدا کردم ، تلخ ... سیاه ... پر بود از اندوه و رنگ اندوه ... 

همه چیز وارونه شده بود . همیشه یک چیزی هست که ممکنه همه چیز را وارونه کنه . 


اما من نه دیگه اون آدم سال 87 هستم و نه آدم سال 88 . اون گوگولی سال 88 هم برای خودش یه جذابی بود اما خام ، هنوز توی کوره ی داغ تفتیده نشده بود . 

امروز تصمیم گرفتم سرراه و توی مسیر یه جایی که نه نزدیک خونه باشه و نزدیک محل کار بندازمشون توی یک سطل زباله  . 

آدمی که از درد تجربه پیدا می کنه و رشد می کنه نیازی به نگه داشتن خاطره ها نداره ، چون بر کالبدش و بر روحش تمام اون خوشی ها و ناخوشی ها حک شدند و با مرگ از بین می رن . 

درد و رنج یا می تونه از ما یک انسان کاملتری بسازه یا باعث سقوط  بشه . بشیم پر از عقده ، پر از احساس درد و نارضایتی و یا کسی که مدام دیگران را قضاوت می کنه و با خط کش خودش می سنجه چون فکر می کنه خیلی می فهمه . 

درد و رنج یک موهبت الهی هست که اگه بدونی و آگاه باشی وقتی ازش رد می شی اون چیزی که ازت باقی می مونه یک آدم جدید با نگاه جدید به زندگیه . تو دیگه هیچوقت مثل قبل نیستی . 


اما با تمام این حرفها همیشه می گم خدایا امتحانات سخت از ما نگیر . به ما این فرصت و امکان را بده با آگاهی ، در شادی انسان باشیم.


اوقاتتون به خوشی ... تا بعد .

نظرات 7 + ارسال نظر
ایرج میرزا سه‌شنبه 29 تیر 1400 ساعت 15:55

یادش بخیر . چه فتح باغی بود اینجا سرت سلامت رفیق

سلام .... خووووبی ؟؟؟
آره . یادش بخیر
البته نمرده هنوز که

مجید دوشنبه 4 مرداد 1400 ساعت 16:30

سلام وصد سال زنده باشید توام با شادی و سلامتی و ببخشید به خاطر تاخیر تبریک زادروزتان
سپاس از بودنتان و مطلب بسیار زیباتان
لطفا همیشه باشید

ممنونم از محبت شما . خیلی خوشحال شدم

MST چهارشنبه 20 مرداد 1400 ساعت 14:46

از معدود لینک های وبلاگ فریناز که بروز میشه !
آآآآه خدارا شکر... یعنی همه جمع کردن رفتنا... نمیگن یکی دوست داره بخونه...

خوشحالم که هستی و امیدوارم که باشی و بنویسی و بنویسی و بنویسی...

شادی یکشنبه 21 شهریور 1400 ساعت 13:50

سلام
به به دوباره این باغ رونق گرفت.
هرزگاهی سرکی می کشیدیم اما خبری نبود
خوشحالم دوباره می نویسید
اینجا برای من پر از خاطره است

فرید پنج‌شنبه 27 آبان 1400 ساعت 09:51

سلام و درود بر باغ فتح شده دل تان
مشتاق دیدار.... چقدر وقت بود که نبودم در دنیای وبلاگ و البته همه نبودن یه طورایی... دلم تنگ شده بود برای این دنیای بزرگ و کوچک و البته دست نوشته های همیشه سرشارتان.
غرض عرض ارادتی بود به دوست دنیای وبلاگی ام. تولدت پنج ماه گذشته تان هم مبارک و سرشار از شروع.

به یادتان هستم اگرچه دیریم و دور

ایرج میرزا یکشنبه 19 تیر 1401 ساعت 23:23

saaaalaaaammmm

ت
و
ل
د
ت
م
ب
ا
ر
کککک

تشکر با تاخیر زیااااد

میله بدون پرچم پنج‌شنبه 8 دی 1401 ساعت 15:41

سلام بر رفیق قدیمی
تولدت مبارک
امیدوارم سلامت باشید.
اصل امتحانات امسال بود

ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد