فتح باغ

به چمنزار بیا به چمنزار بزرگ و صدایم کن از پشت نفسهای گل ابریشم ...

فتح باغ

به چمنزار بیا به چمنزار بزرگ و صدایم کن از پشت نفسهای گل ابریشم ...

روز زن ... روز مادر

 

 

زندگی مانند عبور از یک تونل است. نیمه تاریک و گاهی پرپیج و خم، مسیری که باید با احتیاط عبور کنی  و غم انگیز تر از همه این اتومبیل ها هستند که مثل آدمهای زندگی ما، از کنارمان عبور میکنند ...  

 


 

روز زن مبارک .  

  •  من که زنانگی ام را گم کرده ام در این دیار. گاهی وقتها آنقدر باید دور خودم بگردم تا پیدایش کنم! 
  • بی سروپائی به خانم همراه من می گوید موهایت را بپوشان و من به آخرین اخبار مریخ فکر میکنم!
  • دلم پر است از دوست داشتن ها، اما هر کسی زندگی خودش را دارد و من هم باید زندگی خودم را داشته باشم و اینجاست که زندگی کمی غریبانه می شود! 
  • از مادرم خاطره ی شیرین یک جفت دست و چند تا النگوی طلا به اضافه ی یک سری خاطرات دور باقی مانده است. و من فکر می کنم تمام اینها یک رویا بوده است.  دیگر به جای خالی اش هم عادت کرده ام! 

من یک زنم!   

یک زن!  

یک قلب که فقط برای زیاد دوست داشتن می تپد. و یک جقت دست که برای بخشیدن موجودیت دارد.  و چشمانی که به جز درد برای عشق هایش گریسته است ... رودی که گویا هرگز خشک نخواهد شد.   

 

به من نگویید سخت شو، عشق نورز ، دوست نداشته باش، چون بی هویتی برایم همچون مرگ خواهد بود.   

 

نظرات 34 + ارسال نظر
نوشته های پراکنده شنبه 30 فروردین 1393 ساعت 12:12 http://thunderb.blogfa.com/

سلام
خوبی؟
خوشی؟
روز زن مبارک باشه
والا توی این دوره زمونه هر روز، روز خانوم هاس
شاد باشی و خوش بگذره

سلام مرسی . خیلی ممنونم ببین ! یادمه پارسال هم همین رو برام نوشتی

پژمان شنبه 30 فروردین 1393 ساعت 15:23 http://www.silentcompanion.blogfa.com

سلام
روزتون مبارک.

سلام پژمان عزیز

خیلی خوشحالم کردی . مرسی

alireza شنبه 30 فروردین 1393 ساعت 18:47 http://asmani1111.blogsky.com/

سلام پرنیان عزیز
روزت رو بهت تبریک میگم
/امیدوارم توی اون تونل زندگی که ذکر کردی اتومبیل ها وقتی از کنارمون رد میشن چرخشون تو چاله آب فرو نره آب بپاشه بهمون
/در دیار مرد سالار کسی زنانگی اش را گم نکند عجیب است .جالبه در تورنتو مردان برای اعتراض به خشونت علیه زنان یک مایل با کفشهای پاشنه بلند پیاده روی کردند باور کن خیلی هنره خخخ
/این شعر هم برای همراهت
روسری سر کن و نگذار میان من و باد
سر آشفتگی موی تو دعوا بشود..
"امیر توانا"
/ امیدوارم همیشه قلبت مهر ورز باشد
برای مادر متاسفم از این بابت درکتون میکنم یک مطلب در خصوص یه مادر که چند روز پیش دیدم تو وب کار کردم هنوز تو فکرشم/ موفق باشی

سلام علیرضا عزیز خیلی ممنونم و برای آرزوهای خوبت هم ممنونم . این شعری که نوشتی خیلی زیباست . تجسم کردم اون باد و اون آشفتگی را...ولی اون کسی که به خانم همراه من تذکر داد کسی بود که بر سر ایمان خودش و امثال خودش مثل بید همیشه می لرزه !!!می یام حتما می خونم مطلبت رو ولی نمی دونم چرا نمی تونم کامنت بذارم . یه مشکلی هست .

alireza شنبه 30 فروردین 1393 ساعت 19:02 http://asmani1111.blogsky.com/

این مطلبم در خصوص دوست داشتن جالبه
" ابن ادهم و فرشته "

ابن ادهم، که خاندانش فزون باد،
شبی از رؤیایی ژرف، که عالم صلح و سلام بود، بیدار شد
و در نور مهتاب که اتاقش را
چون خرمنی از شکوفه های سوسن، نقره فام کرده بود
فرشته ای دید که در دفتری زرّین کلماتی می نوشت.
آرامش بی حد اتاق ابن ادهم را گستاخ کرد و پرسید:
" چیست که در این دفتر می نویسی؟ "
فرشته سر بلند کرد و با نگاهی شیرین و مهربان گفت:
" نام آنان که خدا را دوست دارند. "
ادهم مشتاقانه پرسید: " آیا نام من هم در شمار آنان هست؟ "
فرشته نگاهی به دفتر کرد و گفت: " نه، نامت را در این میان نمی بینم. "
ادهم، با صدایی همچنان مشتاق اما آهسته تر، گفت:
" پس نام مرا در شمار آنان بنگار که بندگان خدا را دوست دارند. "
فرشته این بنوشت و ناپدید شد.
شب دیگر باز فرشته، ‌با آن فروغ شکوهمند و بیدار کننده، پدیدار شد
و نام آنان را که از عشق خداوند سعادتِ ابد یافته بودند،
در طوماری طلایی به ابن ادهم نشان داد.
و ادهم با حیرت و شعف دید که نامش سرآغاز نامهاست.
جِیمز هنری لِی هانت
شاعر انگلیسی قرن

بسیار زیبا . ممنونم

آفتاب شنبه 30 فروردین 1393 ساعت 19:07

بانوی گل؛ شاهکار زیبای خلقت؛ مخلوق دلبری خداوند؛ شادی تو، شادی دنیاست ؛ روزت, ماهت, سالت و تمام لحظه های عمرت از هم اکنون
مبارک....!!!

با اینکه تکرار شده ولی هیچوقت تکراری نیست

آفتاب شنبه 30 فروردین 1393 ساعت 19:14

بانوی گل؛ شاهکار زیبای خلقت؛ مخلوق دلبری خداوند؛ شادی تو، شادی دنیاست ؛ روزت, ماهت, سالت و تمام لحظه های عمرت از هم اکنون
مبارک....!!!

وای مرسی این کامنت رو خیلی دوست دارم چقدر زیباست. ممنونم لیلا جون . روزت مبارک مامان خوشگل

آفتاب شنبه 30 فروردین 1393 ساعت 19:17

مادر یعنی به تعداد همه روزهای گذشته تو،صبوری/به تعداد همه روزهای آینده تو،دلواپسی/و به تعداد آرامش همه خوابهای کودکانه تو،بیداری*روزت مبارک*

خدا همه ی مامانها رو حفظ کنه برای فرزندانشون و اونائی هم که نیستند روحشان شاد

ایرج میرزا شنبه 30 فروردین 1393 ساعت 23:28

سلام

روزتان مبارک . امیدوارم کادوهای تپل مپل بگیری

سلام الهی آمیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن دروغ چرا؟ عاشق کادوهای خوشگل خوشگلم و مرسی

ساجده یکشنبه 31 فروردین 1393 ساعت 00:20

آنقدر مهربانی ات وسیع است که گاه غرقم میکنی...غرق مهربانی ات میشوم ... راستی چگونه است؟؟؟چطور می شود انقدر مهربان بود؟ یادم بده...نکند فرداها که دخترم خواست دل نوشته هایم را بخواند به اینجا که رسید به حالم غبطه بخورد و با خود بگوید خوشبحال مادرم...از مهر مادری سرشار است...یادم بده مثل خودت مهربان باشم...میخواهم مثل تو مهربانی کنم دخترم را..

سلام پرنیان عزیزم
مبااااااارک باشه روزتون...
فکر میکنم اون پستی که پارسال برای روز مادر گذاشتید رو تا حالا صدبار خوندم.... بی نهایت لذت میبرم از خوندنش...

سلام ساجده عزیزم
مرررسی برای تو هم همینطور
آخی ... مرسی مهربون .

پرنیان دل آرام یکشنبه 31 فروردین 1393 ساعت 00:25

مرا حرفه ای دیگر نیست
جز آنکه دوستت بدارم
و روزی که از مواهب من بی نیاز شوی
و دیگر نامه های مرا نپذیری
کار و حرفه ام را از دست خواهم داد...
می خواهم دوستت بدارم
تا به جای همه ی جهانیان پوزش بخواهم
از همه ی جنایاتی که مرتکب شده اند در حق زنان...
از زنانگی ات دفاع میکنم
آن سان که جنگل از درختانش دفاع می کند
و موزه ی لوور از مونالیزا
و هلند از وان گوگ
و فلورانس از میکل آنژ
و سالزبورگ از موزارت
و پاریس از چشمهای الزا...
می خواهم دوستت بدارم
تا شهرها را از آلودگی برهانم
و تو را برهانم
از دندان وحشی شدگان
آنگاه که زن ما را به حال خود رها کند
یتیم می شویم...
من کی ام بدون تو؟
چشمی که مژه هایش را می جوید
دستی که انگشتانش را می جوید
کودکی که پستان مادرش را می جوید.
آنگاه که مرد
بر دوش زنی تکیه نکند
به فلج کودکان مبتلا می شود.
آنگاه که مرد زنی را برای دوست داشتن نیابد
به جنس سومی بدل می شود
که هیچ ربطی به جنس های دیگر ندارد.
بدون زن
مردانگی مرد
شایعه ای بیش نیست...
"نزار قبانی"


مبارک باشی پرنیان عزیز

سلام عزیزم خیلی شعر قشنگی بود. شعرهای نزار قبانی رو خیلی دوست دارم ... بدون زن مردانگی مرد شایعه ای بیش نیست. مرسی بر تو هم مبارک عزیزم

. یکشنبه 31 فروردین 1393 ساعت 08:36

مبارکتان باشد خانم مهربان

ممنونم . خیلی محبت دارید .

رها یکشنبه 31 فروردین 1393 ساعت 20:17

سلام عزیزم روزت مبارک

سلام رها جون، مرسی عزیزم ، برای تو همینطور

h@m!d دوشنبه 1 اردیبهشت 1393 ساعت 10:03

سلام با یه روز تاخیر روزتونو تبریک میگم..:گل

خیلی هم ممنون. محبت کردید

احسان دوشنبه 1 اردیبهشت 1393 ساعت 23:08

خانم پرنیان سلام؛ امیدوارم نبودن های طولانی من رو ببخشید .با آرزوی بهترین ها برای شما و دوستانی گرامی و وفاداری که هم چنان می نویسند. سپاس

سلام
خیلی ممنونم از لطف و محبت شما، هر جا هستید سلامت و پایدار باشید.

عطیه سه‌شنبه 2 اردیبهشت 1393 ساعت 17:58 http://medadrangi69.blogfa.com

سلام وبلاگ زیبایی دارید خوشحال میشم به من هم سری بزنید

سلام عطیه عزیز
ممنونم و حتما می یام و می خونمت، لطف کردی .

شیما سه‌شنبه 2 اردیبهشت 1393 ساعت 20:56

سلام نازنینم.
احساسات زیباتونو همیشه تحسین می کنم و مطمئنم این همه عشق و زیبایی هرگز پایان نمی گیرد.
تبریک میگم پرنیانم.

"فقط با صداقت است که می توان رو در روی زندگی ایستاد و بار سنگین آن را تاب آورد"

در کلامتون اندوه نبود مادر عزیزتونو بعد از سالها احساس می کنم.
همیشه عاشق باشی مهربان، که عشق قابل قیاس و سنجش با هیچ چیز در دنیا نیست.
می بوسمتون با مهر...

سلام شیما جان
عادت کردم به نداشتنش ولی وقتی می رم به مزارش حالم خیلی بد می شه همیشه.
تو خیلی به من محبت داری عزیزم و من وافعا ازت ممنونم ، همیشه چهره مهربانت در خاطرم هست . برات قشنگی های زندگی رو آرزو می کنم.

november سه‌شنبه 2 اردیبهشت 1393 ساعت 23:56

سلام.
سرشار از مبارکی باد برشما ایام خوشنام بهار.

سلام دوست عزیزم . ممنونم که به یادم بودی . ایام بر تو هم مبارک

برنا چهارشنبه 3 اردیبهشت 1393 ساعت 09:41 http://www.newday2014.blogfa.com

سلام
جواب درست را برای شما در پاسخ به کامنتتون نوشته ام.
لطفا ملاحظه بفرمایید تا بگم چه کسی و کجا این سوال را می پرسد.

سلام




دیدم ! رو دست خوردم

جالب بود .

برنا چهارشنبه 3 اردیبهشت 1393 ساعت 10:06 http://www.newday2014.blogfa.com

این سوال را آقای پروفسور امیدعلی شهنی کرمزاده (یکی از چهره های ماندگار و نوابغ در علم ریاضی) که اتفاقا بنده با ایشان آشنایی دارم، در مصاحبه های گزینشی دانشجویان دکترا و اعضای هیات علمی دانشگاه میپرسه....
تیم المپیاد ریاضی ایران، زمانیکه ایشون سرپرست تیم بودند (در آرژانتین) با حضور بیش از 80 کشور دنیا، مقام اول در جهان را کسب کرد.
من عاشق شخصیت این آدم هستم. خیلی با اساتید و حتی اساتید برجسته دنیا فرق دارند. اگه اسم ایشون را جستجو کنید میتونید مطالب بیشتری در مورد ایشون پیدا کنید.

وقتی این تست را در وبلاگ شما خوندم ، می دونستم سرکاری نیست. چون می دونم شما هم استاد دانشگاه هستید و این یک تست علمی باید باشه. البته من بی دقتی کردم و در این امتحان مردود شدم . ضمنا من از ریاضی زیاد خوشم نمی یاد. چند روز پیش با یکی از دوستان رفته بودیم رستوران و قرار بود دنگی حساب کنیم . فکر کنم تمام آدمهای رستوران از حساب و کتاب ما از خنده دل درد گرفته بودند و البته خودمون ... قربان شما از یک همچین آدمی انتظار دارین این تست به این پیچده ای !!! را حل کنه ؟!!!

برنا چهارشنبه 3 اردیبهشت 1393 ساعت 10:43 http://www.newday2014.blogfa.com

مرسی از لطفتون
اتفاقا یکی از فعالیتهایی که ایشون انجام میدهد و باعث شده که جوایزی نیز در سطح ملی کسب کنند، تلاش برای علاقه مند کردن و عمومی کردن ریاضی بود.
این اشکال به دلیل ضعف نظام آموزشی زمان ما به وجود آمده و امیدوارم برطرف بشه. من شما رو مدتهاست می شناسم، میدونم اگه با زیباییهاش آشنا بشی و تصوراتی که از قبل ازش داری رو کنار بگذاری شما هم بهش علاقه مند میشی.
دو نفر هستند که آشنایی و دیدار از نزدیکشون برای من جای بسی خرسندی و افتخار داره، یکی همین آقای پروفسور کرمزاده هستش که هنوز هم هر از گاهی به دیدنشون میرم و دیگیری خانم مریم میرزاخانی است که برای اولین بار در سال76 میهمان ما در دانشگاه بودند. دوست دارم الان نام این دو نفر را در اینترنت جستجو کنین و یک خلاصه ای کوتاه ازشون بخونین تا بهتر منظور منو متوجه بشید. بعدش نظرتون رو بهم بگید لطفا:))

راستش وقتی می رم توی اعداد و ارقام سردرد میگیرم

البته اشکال ازمنه نه از اعداد.

چشم حتما" در اولین فرصت می رم و بیوگرافی این دو نفر رو می بینم . اگر چه نظر من خیلی مهم نیست چون تخصصی در زمینه ریاضیات اصلا ندارم ولی باید آدمهای جالب و بزرگی باشند که شما توصیه کردید . حتما می خونم.

برنا چهارشنبه 3 اردیبهشت 1393 ساعت 13:35 http://www.newday2014.blogfa.com

چشمتون بی بلا
البته من هم چندان تخصصی ندارم...بیشتر علاقه است.
اندر باب توانایی لازم برای درک ریاضی گفته اند که همین که شخص قادر به تکلم و درک گفته های دیگران باشد، میتواند ریاضی یاد بگیرد چون نا خود آگاه در حال استفاده از آن است. ضمنا ریاضی که فقط عدد و رقم نیست...کلی چیزهای جالب داره که اگه نبود ما الان همدیگه رو نشناخته بودیم و دنیای مجازی و خیلی چیزهای دیگه رو نداشتیم.
از نظر من باید درس اجباری برای همه رشته ها باشد خصوصا نمایندگان مجلس (تا بتونن حرف همدیگه رو بفهمن لاقل، و کمی ذهنشون ساختاریافته بشه)
شما هم خیلی ازش نترسید و سر درد را هم فراموش کنید. تازه، ضد آلزایمر هم هست.
ارتباط بسیار نزدیکی به موسیقی و عرفان داره...
(چقد تبلیغ کردم...علاقه مند نشدید هنوز؟؟)

وای تمنامی کنم اگه وزیر علوم شدین روزی ریاضی رو برای همه رشته ها اجباری نکنین

من باید الان از چهارم دبستان ریاضی رو شروع کنم قبل از معادله های دو مجهولی

در مورد نماینده ها ولی موافقم

ترانه بهاری چهارشنبه 3 اردیبهشت 1393 ساعت 18:14 http://taraneh-bahar.mihanblog.com/

سلام
فکر کنم بیشتر از یک ماه هست که سر نزدم !
نه اینکه بی معرفت باشم ها ، نه !
فقط گاهی فشار زندگی اجازه ی سرکشی رو نمیده !
ببخشید
راستی وبلاگم با اینترنت اکسپلورر قهر کرده ! هر کاریش می کنم آشتی نمیکنه !
چه میدونم ، فکر کنم اشکال از قالبشه!
زیاد فرصت ندارم بگردم یه قالب مطابق سلیقم پیدا کنم برای همین شرمنده ی خیلی از دوستام شدم ، از جمله شما !

روز زیباترین مخلوق خدا رو بهتون تبریک میگم !
هر چند از وقت تقویمیش گذشته اما هر روز متعلق به ماست !
شرمنده زیاد حرف زدم ! تلافی این مدت غیبتمو یه جا درآوردم !

خیلی ممنونم. هر وقت که فرصت کنی و بیای خوشحال می شم، سال نو مبارک . روزت هم مبارک

آفتاب شنبه 6 اردیبهشت 1393 ساعت 09:09

تمام خوبی و جاذبه ای را که زندگی می تواند عرضه کند
برایت آرزو میکنم
مهربانانه به من بیندیش و …
باور کن که هیچ کس چون من از شادمانی تو غرق در شادی نمی شود
عشق و تنها عشق قادر است
زندگی شادمانه تری را به تو هدیه کند
لودویک فون بتهوون

بسیار زیبا

مرسی

برنا شنبه 6 اردیبهشت 1393 ساعت 11:04 http://www.newday2014.blogfa.com

به نیکی گرای و میازار کس
ره رستگاری همین است و بس
سلام
روزتون بخیر
هفته ی خوب و شادی در پیش رو داشته باشید

سلام
خیلی خیلی ممنونم ، شعر خوبی بود و چشم سعی می کنم کسی را آزار ندم. شما هم هفته خوبی داشته باشید.

باران شنبه 6 اردیبهشت 1393 ساعت 11:42

عادت به جای خالی مادر..!
فکر نمیکنم اینطور باشد
اینطور باشید..
.
.
خداوند در بهشت جاویدش حافظشان باشد ..

وزن خوشبختی من، وزن رضایتمندی ست
زندگی، شاید شعر پدرم بود که خواند
چای مادر، که مرا گرم نمود ....
زندگی فهم نفهمیدن هاست ...

نمی دونم .... این جمله های شما من روبه فکر فرو برد ...

خدا نگهدار تمام مادرهای عزیز باشه . حیفه نباشند ، خیلی حیفه .

خلیل یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 ساعت 18:56 http://tarikhroze3.blogsky.com

سلام،

روزتان مبارک.

سلام
خیلی ممنونم، لطف کردید .

papillon دوشنبه 8 اردیبهشت 1393 ساعت 02:06 http://papilloncafe.blogfa.com

سلام پرنیان عزیز و دوست داشتنی
ممنون که هنوز هر بار که اینجا و این صفحه ی صورتی را تماشا می کنم سرشار از انرژی مثبت و شیرینی ای می شوم که قطعن در دستان تو و مهم تر از آن احساسات و عواطفت عمیق و دلنشین شده است. چه خوب که سری زدی و چه بد که تو هم نوروز را بیمار شدی، چه خوب که هنوز سرزنده ای و چه بد که دیگر فرصت گفت و گوی با تو از من گرفته شده است، چه خوب که تو مهربانی و چه بد که من روز به روز بدخلق تر، چه خوب که هنوز دوستت محسوب می شوم و چه بد که 5 سال تمام گذشت و گذشت و گذشت...
به هر جال ممنون پرنیان عزیز، کاش کمی شبیه تو نرم خو می شدم:)

سلام
مرسی برای دنیای محبتت . زندگی خودش سخته ما دیگه چرا سخت ترش کنیم؟ می دونم این روزها چیزها اون طور که باید باشه نیست، می دونم آدمها لحظه ای شدند، و به ماندگاریشون تا لحظه ی دبگر امیدی نیست، می دونم قلبها دارن یخی می شن ولی اگر تلخ بشیم ما هم شدبم همون آدمها! باید خیلی وقتها چشمها رو بست و ندید ، باید خیلی وقتها به زندگی خندید و ادامه داد. گاهی وقتها من هم کم می یارم و خسته می شم ، تو خونه گاهی وقتها غرغرو میشم و بهانه گیر ولی می دونم که خسته ام و دارم می برم ... اونوقت از خودم خجالت می کشم و دوباره و دوباره سعی می کنم شروع کنم .... زندگی لبخند من و تو رو می خواد، گاهی همین لبخند توی کوچه و خیابان، توی محل کار و مهمونی و هر جای دیگه لحطه ی شیرینی می سازه برای آدمهای خسته دیگه .
خوشحالم که هستی ، ممنون

برنا دوشنبه 8 اردیبهشت 1393 ساعت 11:28 http://www.newday2014.blogfa.com

درود بی پایان بر شما
خوبید؟
کم پیدا هستیدا.....

سلام عرض شد. ممنونم
ببخشید ، هستم در خدمت شما ، الکی سرمون شلوغه قربان

ایرج میرزا جمعه 12 اردیبهشت 1393 ساعت 20:47

روزتان مبارک

مرسی ولی من معلم نیستم ، شاگردم !

ایرج میرزا جمعه 12 اردیبهشت 1393 ساعت 22:38

منظورم روز زن بود
روزت مبارک مادام که این پست باقیست

مرسی قربان . چقدر خوبه هی روز آدم کش پیدا کنه

شادی شنبه 13 اردیبهشت 1393 ساعت 14:28 http://shadi1919.blogfa.com

دلم در شاخه یاد تو پیچیـد
چو نیلوفر شکفتـم در هوایت

سلام
مرسی برای این شعر قشنگ

پرنیان دل آرام یکشنبه 14 اردیبهشت 1393 ساعت 22:47

سلام

این اجرا هم خالی از لطف نبود گوش دادنش

https://soundcloud.com/parnazpartovi/ghasedak

زهره جون با تب لت باز نکرد ، باید برم با کامپیوتر بازش کنم ولی از اسم لینک مشخصه قاصدک باید باشه، مرسی ،،، مرسی ، وقتی گوش کردم بهت می گم



باکامپیوتر هم باز نشد متاسفانه

باران دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 ساعت 10:22

سلام قربان
اینجا که هنوز روز زن هست
مثل اینکه روز مرد رسیده ها!!!

سلام، دلم نمی یاد از این پست بیام بیرون

آخه کم پیش می یاد اینفدر تحویلمون بگیرن

برنا سه‌شنبه 16 اردیبهشت 1393 ساعت 14:18 http://www.newday2014.blogfa.com

سلام
خوبید؟ چه خبرا؟

سلام بر شما

بد نیست . می گذره ...

مرسی که به یادم بودید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد