فتح باغ

به چمنزار بیا به چمنزار بزرگ و صدایم کن از پشت نفسهای گل ابریشم ...

فتح باغ

به چمنزار بیا به چمنزار بزرگ و صدایم کن از پشت نفسهای گل ابریشم ...

مبارکتان باشد روز زن

 

زنانگی یعنی زلالی 

زنانگی یعنی بخشش ، ایثار 

زنانگی یعنی ظرافت، زیبایی، مهربانی 

زنانگی یعنی داشتن شادی های با دلیل و بی دلیل 

زنانگی یعنی حضور حتی در سکوت 

زنانگی یعنی عاشقی ، عاشق گل ، عاشق باران، عاشق حیوانات، عاشق کودکان ... پیرمردان و پیرزنان، عاشق مخلوقات 

زنانگی یعنی ناتوانی در تحمل رنج دیگری 

زنانگی یعنی عاشق رنگ بودن... قرمز پوشیدن، زرد پوشیدن، سبز و نارنجی پوشیدن 

زنانگی یعنی معطر بودن 

زنانگی یعنی ریزش ستاره ها از نگاه های گرم از دوست داشتن ها

زنانگی یعنی دوست داشتن برای دوست داشتن  

زنانگی یعنی داشتن دستانی گرم حتی در لحظات انجماد 

زنانگی یعنی بارها و بارها بخشیدن معشوق برای حفظ حرمت عشق و برای بزرگی معشوق اش  

زنانگی یعنی نماینده ی مهر بر روی زمین  

زنانگی یعنی شکستن و خورد شدن و فرو ریختن در بی مهری های معشوق  

زنانگی یعنی عشق دلیل تمام انگیزه ها   

زنانگی یعنی اشکهای پنهان دلتنگی و خنده های فریبنده ی آشکار 

زنانگی یعنی مادر بودن .... و عجز و ناتوانی من در شرح آن ... عظمتی ست مادر، خودِ عشق است مادر... بی همتا و بی نظیر  

زنانگی یعنی گاهی نه گفتن با قدرت هر چه تمام به تیرگی ها، ظلم ها و خشونت ها . زنانگی یعنی قدرت   

 

زنانگی یعنی دوستت دارم ... دوستت دارم ... دوستت دارم تا هرکجای ناتمام  


 

هیچ وقت دوست داشتن و عشق های یک زن را نگذارید به پای تنهایی اش و نیازش ، نگذارید به پای ضعفش ، این قدرت اوست اگر شما را دوست دارد  واگر شما را زیاد دوست دارد .   

می توانست کسی دیگر را به جای شما دوست بدارد، این  هنر اوست ، هنر عاشقانه هایش، من جنس دوست داشتن زنانه را می دانم ، خودم یک زنم، یک زن چه در جایگاه مادر باشد ، چه در  جایگاه همسر، چه درجایگاه معشوق ... خواهر ، دوست، فرزند ... تو را با تمام وجود و هستی اش دوست دارد ، مگر اینکه هر کدام از این زنانگی هایش را از یاد برده باشد.  انوقت حتی قادر نخواهد بود خودش را دوست داشته باشد.  

 

روز زن مبارک بر خانم ها و آقایان عزیز

 

 

نظرات 13 + ارسال نظر
باران و خانواده! چهارشنبه 19 فروردین 1394 ساعت 13:09

مبارک ِ مبارک ِ مبارک ..

مرسی

علی چهارشنبه 19 فروردین 1394 ساعت 13:36

سلام پرنیان خانم گرامی
روز زن بر شما مبارک . سپاس از متن زیبایی که نوشتید
خوش به سعادت شما اینقدر احساسات خوب دارید و سرشار از مهر و دوستی هستید ....

سلام
ممنونم از محبت شما. لطف دارید

میثم ش چهارشنبه 19 فروردین 1394 ساعت 20:33

اومدم اینجا که بنویسم رو من حساب نکنید....... من نمیتونم در مورد زن و مادر چیزی بنویسم.... به اینجا که برسم زبانم ناتوان می شه....

زیباترین تبریک....

ممنونم. مطمئن هستم می تونید

لیلا پنج‌شنبه 20 فروردین 1394 ساعت 09:31

گفت من را کز مقام زن بگو
از تمامی وجود من بگو
گفتمش این بس که نام تو زن است
باغ فردوس زیر پاهایت کم است
عشق عالم در تمام جان توست
مهر گردون در دل دستان توست
این توئی کز عشق لبریزست دلت
روشن از مهرست چراغ منزلت
عشق ان گلچهره شاداب توست
عشق ان احساس پاک و ناب توست
اخر احساس توست مادر شدن
از برای عشق خاکستر شدن
تب شدن بیدار ماندن تا سحر
اخر سختی کشیدن از برای یک ثمر
عمر سوزاندن بدون چشمداشت
حق مادر را چه کس خواهد گذاشت
گر که مرد رکن و اساس محفل است
پشت هر مرد موفق یک زن است
گر نبودی جنس مرد کامل نبود
این جهان و زندگی کامل نبود
از برای توست این گلهای باغ
دوریت صد درد ارد با فراغ
در کنار تو دل من عاشق است
در دل دریای تو چون قایق است
ختم مطلب که اگر جنست نبود
گوهری اندر دل خلقت نبود
مازیار کریم (آرام )

روز زن و بزرگداشت مقام مادر رو به شما تبریک عرض میکنم. امید که قلب مهربان و روح بزرگتون در پناه مهر خدای بی همتا همواره غرق در شادی وسرور و مملو از عشق باشد.

سلام

ممنونم . برای شما هم مبارک
و ممنونم برای شعر زیبا

لیلا پنج‌شنبه 20 فروردین 1394 ساعت 09:32

که گفته است دلم باز در هوای تو نیست ؟
مگر تمام وجودم فقط برای تو نیست ؟
چراهمیشه صدا می زنی مرا ؟ مادر !
مگر تپیدن قلبم همان صدای تو نیست ؟
ترانه ها همه زیباست مادرم اما
ترانه ای به قشنگی لای لای تو نیست
سعادت من فرزند از کرامت تست
مگر سعادت فرزند از دعای تو نیست ؟
ببخش کودک خود تا خدا ببخشاید
مگر رضای خداوند در رضای تو نیست
به از بهشت مگر خلقتی خدا دارد
مگر بهشت خداوند زیر پای تو نیست ؟
تویی خدای من ای هستی ام از تو
مگر که خالق تو مادرم خدای تو نیست ؟
نمرده ای تو چرا ؟ چون خدا نمی میرد
بقای عشق و محبت مگر بقای تو نیست ؟
به کاینات به کیوان تو آبرو داری
حدیث عاطفه حرفی بجز وفای تو نیست
مرتضی کیوان هاشمی

خلیل پنج‌شنبه 20 فروردین 1394 ساعت 23:01 http://tarikhroze4.blogsky.com

سلام،

مبارک باشد.

سلام
ممنونم

ایرج میرزا جمعه 21 فروردین 1394 ساعت 18:54

گل:گل:گل:گل:گل:گل:گل:
گل:گل:گل:گل:گل:گل:گل:گل:گل:گل:گل:گل:گل:گل:گل:گل:گل:گل:گل:گل:گل:گل:گل:گل:گل:گل:گل:گل:گل:گل:گل:گل:گل:گل:گل:
مبارک . بر تو و همه دوستان مبارک

وای چه گلهای قشنگی
مرسی

رضا جمعه 21 فروردین 1394 ساعت 23:10

"ایمان من به تو،ایمان من به خاک است. ایمان من به رجعت هر شوکتیست که درتخریب بنای پوسیده ی اقتداردیگران نهفته است.تو چون دستهای من. چون اندیشه های سوگوار این روزهای تلخ وچون تمام یادها ازمن جدانخواهی شد.به من بازگرد.ومرا درمحبس بازوانت نگه دار. وبه استارت زنجیرهای انگشتانت درآور.سپر باش میان من ودنیا.که دنیا درتوتجلی خواهد ﮐﺮﺩ. برمن ببندچون سدی عظیم که درسایه ی تومن دریاچه ایی نخواهم بود.آسمان دایم اردیبهشت خواهم بود ".
(باردیگرشهری که دوست میداشتم/نادر ابراهیمی).
روز"زن"برشما مبارک..

متن بسیار زیبائی بود. دو بار خواندمش . نادر ابراهیمی تکرار حرفهایش هرگز کسالت بار نیست و هر بار بخوانی لذت خواهی برد.

ممنونم

و ممنونم.

آفتاب شنبه 22 فروردین 1394 ساعت 08:25

سلام پرنیان عزیزم... چقدر قشنگ و دلنشین نوشتی نازنینم.. مرسی.. روز قشنگت مبارک.. می بوسمت

سلام لیلا جون

ممنونم بر تو هم مبارک

برنا شنبه 22 فروردین 1394 ساعت 10:57 http://Www.newday2014.blogfa.com

روزتون مبارک

ممنونم .

برنا دوشنبه 31 فروردین 1394 ساعت 07:40 http://Www.newday2014.blogfa.com

این خانمه توی عکس داره سیگار میکشه....



آره خوب

فریناز پنج‌شنبه 3 اردیبهشت 1394 ساعت 10:57

باید گاهی اومد به فتح باغ پرنیان

نفففففففففففففففففففففس کشید و رفت

ممنونم

ترانه بهاری جمعه 18 اردیبهشت 1394 ساعت 00:01 http://taraneh-bahar.mihanblog.com

سلام

با تاخیر فراوان بر شما هم مبارک

سلام

ممنونم دوست عزیزم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد