فتح باغ

به چمنزار بیا به چمنزار بزرگ و صدایم کن از پشت نفسهای گل ابریشم ...

فتح باغ

به چمنزار بیا به چمنزار بزرگ و صدایم کن از پشت نفسهای گل ابریشم ...

امشب منم و طواف کاشانه ی دوست ...

 

آنکه بی باده کند جان مرا مست کجاست ؟

وآنکه بیرون کند از جان و دلم دست کجاست؟

وآنکه سوگند خورم جز به سر او نخورم ؟

وآنکه سوگند من و توبه ام اشکست کجاست ؟ 


...

نظرات 31 + ارسال نظر
فرید یکشنبه 25 تیر 1391 ساعت 21:54 http://fsemsarha.blogfa.com

کجایی در شب هجران که زاری‌های من بینی
چو شمع از چشم گریان اشکباری‌های من بینی
کجایی ای که خندانم ز وصلت دوش می‌دیدی
که امشب گریه‌های زار و زاری‌های من بینی
کجایی ای قدح‌ها از کف اغیار نوشیده
که از جام غمت خونابه خواری‌های من بینی
شبی چند از خدا خواهم به خلوت تا سحرگاهان
نشینی با من و شب زنده‌داری‌های من بینی
شدم یار تو و از تو ندیدم یاری و خواهم
که یار من شوی ای یار و یاری‌های من بینی
برای امتحان تا می‌توانی بار درد و غم
بنه بر دوش من تا بردباری‌های من بینی
برای یادگار خویش شعری چند از هاتف
نوشتم تا پس از من یادگاری‌های من بینی
(هاتف اصفهانی)
سلام...

مهی کز دوری اش در خاک خواهم کرد جا امشب
به خاکم گو میا فردا،ببالینم بیا امشب
مگو فردا برت آیم که من دور از تو تا فردا
نخواهم زیست خواهم مرد،یا امروزیا امشب
ز من او فارغ و من در خیالش تا سحر،که آیا
بود یارش که و کارش چه و جایش کجا امشب؟
شدی دوش از بر امشب آمدی اما ز بیتابی
کشیدم محنت صد سال هجر از دوش تا امشب
شب هجرست و دارم بر فلک دست دعا اما
به غیر از مرگ حیرانم چه خواهم از خدا امشب؟
چو فردا همچو امروز او ز من بیگانه خواهد شد
گرفتم همچو دیشب گشت با من آشنا امشب
ندارم طاقت هجران چو شب های دگر هاتف
چه یار از من شود دور چه جان از تن جدا امشب

سلام
و ممنون برای این شعر زیبا.

پژمان یکشنبه 25 تیر 1391 ساعت 22:32 http://www.silentcompanion.blogfa.com

سلام
پرنیان عزیز
خوبین؟

سلام
ممنونم پژمان عزیز برای احوالپرسیت .
می دونی چیه ؟ تو از نظر من خیلی بزرگی . خیلی وقت پیش این رو متوجه شدم . یه آدم با یک قلب بزرگ.
مرسی برای محبتت و ببخش من رو دیر جوابت رو دادم .
...
خوبم
تو باور کن

پرنیان دل آرام دوشنبه 26 تیر 1391 ساعت 00:56

سلام

براتون یه تقدیمی قشنگ از مولانا دارم


بخونیمش با هم!؟ :))


نه سلامم نه علیکم
نه سپیدم نه سیاهم
نه چنانم که تو گویی
نه چنینم که تو خوانی
و نه آنگونه که گفتند و شنیدی
نه سمائم نه زمینم
نه به زنجیر کسی بسته‌ام و بردۀ دینم
نه سرابم
نه برای دل تنهایی تو جام شرابم
نه گرفتار و اسیرم
نه حقیرم
نه فرستادۀ پیرم
نه به هر خانقه و مسجد و میخانه فقیرم
نه جهنم نه بهشتم
چُنین است سرشتم
این سخن را من از امروز نه گفتم، نه نوشتم
بلکه از صبح ازل با قلم نور نوشتم ...
گر به این نقطه رسیدی
به تو سر بسته و در پرده بگویــم
تا کســی نشنـود این راز گهــربـار جـهان را
آنچـه گفتند و سُرودنـد تو آنـی
خودِ تو جان جهانی
گر نهانـی و عیانـی
تـو همانی که همه عمر بدنبال خودت نعره زنانی
تو ندانی که خود آن نقطۀ عشقی
تو خود اسرار نهانی
تو خود باغ بهشتی
تو بخود آمده از فلسفۀ چون و چرایی
به تو سوگند
که این راز شنیدی و نترسیدی و بیدار شدی در همه افلاک بزرگی
نه که جُزئی
نه که چون آب در اندام سَبوئی
تو خود اویی بخود آی
تا در خانه متروکۀ هرکس ننشـــینی و
بجز روشنــی شعشـعۀ پرتـو خود هیچ نبـینـی
و گلِ وصل بـچیـنی....


امشب دل آسمون هم نرم شده

برای مهربونی هاتون ممنون عزیز نازنینم

امشب منم و طواف کاشانۀ دوست
می گردم تا بصبح در خانۀ دوست
زیرا که بهر صبوح موسوم شدست
کین کاسۀ سر بدست پیمانۀ دوست


سلام پرنیان عزیزم
مرسی برای این هدیه ی قشنگت . لذت بردم از دوباره خوندنش .

آره دل آسمون هم نرم شده اون هم توی گرمای تیر ماه !

خوشحالم که خوبی ... واقعا... واقعا

قندک دوشنبه 26 تیر 1391 ساعت 08:43

گمونم رفته گل بچینه. الان بر می گرده.
سلام و درود فراوان بر شما. با حال و هوای باطراوت بهاری چه می کنید؟حتما پنجره هارا باز کرده اید. مواظب باشین سرما نخورین

واقعا ؟ یعنی رفته گل بچینه ؟ ای بابا

.
.


سلام
بهار در تابستان ! این هم از لطف خداست که سورپرایز کرد تهرانی های غبار گرفته رو .
بله اتفاقا پنجره ها رو همه رو باز کردم و نفس عمیق کشیدم امروز
و ممنونم

هوار دوشنبه 26 تیر 1391 ساعت 10:08 http://havar58.blogfa.com/

سرورتان پیوسته

ممنونم دوست عزیز
لطف کردی .

ونوس دوشنبه 26 تیر 1391 ساعت 16:13 http://www.blogparis-tehran.blogfa.com

سلام احوال پرنیان خانم ؟

سلام
مرسی ونوس جون
خوبم .
توچی ؟
نی نی کوچولو ی ما خوبه ؟

خلیل دوشنبه 26 تیر 1391 ساعت 21:58 http://tarikhroze.blogsky.com

سلام،

توی صف مرغ است.

سلام
جدا" ؟!! پس چرا کارت ملی اش رو نبرده ؟

پژمان سه‌شنبه 27 تیر 1391 ساعت 12:31 http://www.silentcompanion.blogfa.com

پرنیان عزیز
مرسی از شما
سالها پیش نوار کاست شازده کوچولو رو داشتم و گوش میکردم
تمام فایلهای احمد شاملو از جمله شازده کوچولو رو دارم. ممنون از پیشنهادتون.
شما هم مراقب خودتون باشید.

سلام
من روز جمعه ی گذشته ام رو می تونم بگم تماما با شازده کوچولوی شاملو گذروندم . هر جمله اش حرفها داره برای خودش.

مرسی پژمان عزیز

قندک سه‌شنبه 27 تیر 1391 ساعت 13:00

باسلام و درود فراوان. میگم چقدر حال میده شاعر در تنگنای شعر خودش گیر کنه:مثل همین مصرع:وانکه سوگند من و توبه ام اشکست کجاست؟ بنده خدا قافیه و ردیف را جوری ساخته و پرداخته که مثل کرم ابریشم توی پیله خودش بدجور گرفتار شده. نه می تونه بگه بشکست و نه می تونه بگه شکست. فقط همین یک راه برایش مونده بوده: اشکست! چقدر هم حتما حرص خورده بیچاره!!!

سلام عرض شد
این شعر مال مولاناست

مولانا هم معمولا از این چیزها زیاد داره توی شعرهاش .
والا مولانا اونقدر مست عشق بوده که گمان نکنم وقتی برای حرص و جوش خوردن براش باقی می مونده

آذرخش سه‌شنبه 27 تیر 1391 ساعت 13:36 http://azymusic.persianblog.ir/

اجازه خانم من بگم کجاس؟؟؟

سلام
حال و احوال؟
خوبی؟
چه خبر مبرا
امیدوارم "فرد مورد نظر" فوری فوری پیداش بشه
آخر هفته خوبی داشته باشی
خدا نگهدارت

سلام
خوب بگو دیگه آذرخش

یکی میگه رفته گل بچینه ، یکی میگه رفته توی صف مرغ ، تو هم که می پیچونی
.
.
در هر حال مرسی از پیچوندنت ! اشکال نداره از امیدواریت ممنونم ولی

و تو هم همینطور .... آخر هفته رو میگم

میله بدون پرچم سه‌شنبه 27 تیر 1391 ساعت 14:04

سلام
واقعاً کجاست؟؟؟؟ فکر کنم دچار آلزایمر شده و آدرس منو یادش نمیاد

سلام
نه !

آلزایمر ... نه !

آفتاب سه‌شنبه 27 تیر 1391 ساعت 14:50 http://aftab54.blogfa.com/

سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااام خاخور جان ... تی جان قربان


لهجه رو داری عزیزم ؟

اوووه! دوست دارم گویش گیلانی ها رو


سلام لیلا جون
یهو دچار گیلان زدگی شدم

خاخور یعنی چی اونوقت ؟

آفتاب سه‌شنبه 27 تیر 1391 ساعت 15:19 http://aftab54.blogfa.com/

از یه گیلانی بپرس ...می گه بهت .. تو جمع دوستان یکی هست که بپرسی ازش
.
.
.
.
.


راست گفتی . یه دوست گیلانی عزیز داریم

البته به جز ایشون باز هم دوست گیلانی اینجا داریم

[ بدون نام ] چهارشنبه 28 تیر 1391 ساعت 00:05

سلام
یک کامنت خالی و بدون نام رو چی باید تعبیر کنم ؟

مهرباران چهارشنبه 28 تیر 1391 ساعت 13:55 http://darya73.blogfa.com

و آنکه... کجاست!؟
...........................
درود بر استاد گرامی
سلامت باشید و برقرار....:)

کجاست ؟

.....
سلام عرض شد استاد

[ بدون نام ] چهارشنبه 28 تیر 1391 ساعت 15:35

ببخشیىد بدون نام بود
خواخور= خاخور= خوا هر
بفهمه سی?= فهمیدى؟
تی جانی قربان =قربان شما

مرسی . خیلی لطف کردین

خاخور رو حدس می زدم اما تی جانی رو نمی دنستم با اینکه خیلی شنیدم .

خوووب ! اسمتون ؟!

آفتاب چهارشنبه 28 تیر 1391 ساعت 16:34

نمی دونستم یه گیلانی بی نام و نشان دارین اینجا !!

کیه پرنیان جون ؟؟؟؟!!!!

سلام آفتاب جونم
من هم نمی دونم ولی هیجان انگیز شده

[ بدون نام ] چهارشنبه 28 تیر 1391 ساعت 17:44

تی چشمانی قو ربان
ا می اسمو بفهموسی ?
یعنی قربون چشم های شما
اسم منو فهمیدی؟
یه راهنمایی :
پاسخ در راز چشمان شماست

نه به غرعان ! نفهمیدم

میشه یه راهنمایی دیگه ؟

solar جمعه 30 تیر 1391 ساعت 09:19

مرزها
زبانِ فاصله را نمی‌فهمند.
هرچه دورتر می‌روم
نزدیک‌تر می‌شوی!

دور باش اما نزدیک .
که من از نزدیک های دور می ترسم .

مهرداد نصرتی جمعه 30 تیر 1391 ساعت 14:24 http://talkhand.blogfa.com/

سلام
حیف شد نشد تو تولدت باشم و هدیه در خوری برات بفرستم.عزیزی برام پرنیان عزیزم.با تو فتح باغ کشف جدیدیه

سلام
پس اون هدیه ی عالی چی بود؟
می دونین ؟ من عاشق «کوچه» شدم. حتما توی یکی از پستهام می ذارمش یه روزی .
ممنونم .

ویس شنبه 31 تیر 1391 ساعت 00:26 http://lahzehayenab.blogsky.com

خفتن عاشق یکی است ، بر سر دیبا و خار

چون نتواند کشید ، دست در آغوش یار

گر دگری را شکیب ، هست ز دیدار دوست

من نتوانم گرفت ، بر سر آتش قرار

آ تش آه است و دود ، می رودش تا به سقف

چشمه ی چشم است و موج ، می زندش بر کنار

گر تو ز ما فارغی ، ما به تو مستظهریم

ور تو زما بی نیاز ، ما به تو امیدوار

...
سلام و ارادت

پرده روشن دل بست و خیالات نمود
و آنک در پرده چنین پرده دل بست کجاست
عقل تا مست نشد چون و چرا پست نشد
و آنک او مست شد از چون و چرا رست کجاست
...

سلام عرض شد و البته ما بیشتر

قندک شنبه 31 تیر 1391 ساعت 08:57

سلام و درود و تجدید عرض ارادت

سلام عرض شد قربان
لطف فرمودید. هفته ی بسیار خوبی پیش رو داشته باشید .

مهرداد نصرتی شنبه 31 تیر 1391 ساعت 14:20 http://talkhand.blogfa.com/

سلام مجدد
من معمولا دسترسی به نت ندارم و وقتی دارم مثل خوره ها دیگه ول نمی کنم دوستامو بعدشم باز یه مدت طولانی میرم گم و گور می شم.این بار بهونه اینجا اومدنم این بود که بگم با همه بی حوصلگیم و شاید بهتره بگم تنبلیم تو این کارها لینکت کردم.در ضمن شعرامو به اسم حفظ نیستم.کوچه کدومه؟
یک شب آمدی از راه،شب که نه غروبی بود.....
احتمالا منظورت این شعره.مال 77 باید باشه.خوشحالم دوسش داشتی.یاحق!

سلام
خوشحال می شم از اینکه به من سر می زنید . و ممنون که با وجود تنبلی من رو لینک کردین
...
یک شب آمدی از راه ، شب که نه غروبی بود
دیدمت ، دلم لرزید ، این شروع خوبی بود ....

و باز هم ممنون .

solar شنبه 31 تیر 1391 ساعت 14:36

سلام پرنیان عزیز
آهنگ زندون دل فریدون فروغی را خیلی دوست دارم برات می گذارم http://s2.picofile.com/file/7185931612/f_foroghi_zendone_dell.mp3.htmll

و آهنگ خاک که بی نظیره
http://s2.picofile.com/file/7171972903/F_FOROGHI_KHAK.mp3.html

سلام
وای مرسی . خیلی خوشحال شدم . دوستای من می دونن از گرفتن آهنگ همیشه خوشحال می شم و آفتاب و پرنیان دل آرام عزیزم و ... 'برام آهنگهای قشنگ می فرستند .
حتی اگه آهنگی رو داشته باشم ، وقتی کسی برام می فرسته چون احساس می کنم اون شخص با اون آهنگ یه ارتباط عمیقی داره و من رو شریک کرده توی احساسش خوشحالم می کنه گرفتن اون موزیک.
آهنگ زندون دل رو توی آرشیو فلشم دارم و زیاد گوش می کنم . امیدوارم هیچوقت غم توی دلتون نباشه. اگر هم هست کوچولو باشه و میرا.
و در مورد خاک ، خیلی شنیدمش ولی نداشتم. مرسی که برام فرستادین.
واقعا بی نظیره . و یه جورائی حال و هوای امروزم رو تکمیل کرد.
ممنونم برای این صمیمت .

پژمان شنبه 31 تیر 1391 ساعت 16:38 http://silentcompanion.blogfa.com

سلام
مگه میشه
شما باشید
کامنت شما رو روز اول هفته دید
و
خوب نبود؟
نه، میشه؟ شما بگین

سلام پژمان عزیز
مرسی ...

خوشحالم ... خوشحالم که خوبی ، به هر دلیل که می خواد باشه.

آفتاب یکشنبه 1 مرداد 1391 ساعت 18:35 http://aftab54.blogfa.com/

سلااااااااااام تی بالا بسر

سلاااااام

ای جانم .
خوبه دیگه گیلکی هم داریم یاد میگیریم .
لیلا جون یه سفر به مادرید هم برو ما زبان اسپانیش هم خیلی دوست داریم

sina دوشنبه 2 مرداد 1391 ساعت 12:30 http://nezar7.blogfa.com/

سلام
خوشحال شدم از احسلساتت و نوشته هایت
فروغ فرخزاد را زیاد میخوانم ودوستش دارم
اگر دکلمه اشعار با صدای خود فروغ داری را برایم در وبلاگم کامنت بذار
همچنین نامه هایش با ابراهیم گلستان
به وبلاگم سر بزن

سلام
اشعار فروغ با صدای خودش رو دارم . اما نمی تونم کامنت کنم که !
سی دی هاش توی تمام کتابفروشی ها هستند . متاسفانه صدا رو که دیگه نمی شه کامنت کرد . و در مورد نامه های ابراهیم گلستان با فروغ فکر نمی کنم جائی بشه پیدا کرد. حداقل من هیچ جا نه دیدم و نه خواندم .
و ممنونم .

نرگس(فانوس به دست) چهارشنبه 4 مرداد 1391 ساعت 13:08 http://fanuos.blogfa.com

آره میاد یه روز میاد با عطر خوب عاشقی....

بالاخره یکی اومد که یه نویدی بده

.
.

دیوانه ای در شب شنبه 21 اردیبهشت 1392 ساعت 00:08

سلام
آهنگ زیبایی رو وبلاگتونه
میشه اسمشو بدونم و اینکه اثر کیه؟

سلام

فکر کنم مال احسان خواجه امیری باشه . اگر خواستین می تونم کدهاش رو همین جا براتون بفرستم .

تنها شنبه 21 اردیبهشت 1392 ساعت 22:42

ساعتی است که پشت این دفترچه یادداشت مجازیم نشسته ام و مینویسم و پاک میکنم و باز هم تکرار.نمیدانم چه میخواهم بنویسم و یا چگونه بنویسم و از کدام موضوع
اصلا انگار خواندن و نوشتن هم از یادم رفته است...
فقط مینویسم:اگر دلت گرفت سکوت کن
این روز ها هیچکس معنای دلتنگی را نمی فهمد.

___________________________________________
دلم میخواهد...
گرگ و میش صبح
وقتی ک هیشکی بیدارنیست
وقتی ک هنوزخورشید کامل درنیومده
وقتی ک آسمون نه تیره ی تیره ست؛نه روشن روشن
برم نوک یک کوه ک بهش نزدیک تر بشم
تاخرخره ام مه باشد...
فقط من باشم و اون...
اونی ک اون بالاست...اونی ک همه جاست
دلم میخواهد...،
مثل کودکی هایم
مثل بچگی هایم
باورکنم دعام زود بهش میرسه
باورکنم دستمو میگیره
انقدربراش گریه کنم ،
درد دل کنم ،ک خودش بگه:
گریه نکن مخلوق من؛خودم درستش میکنم.

من معنای دلتنگی را می فهمم ...

...

درستش می کنه . نیازی به قله نیست

اون الان هم داره گوش می کنه

تنها پنج‌شنبه 26 اردیبهشت 1392 ساعت 15:50

امشب شب ارزوهاست ؛:
قشنگترین ارزومو واسه تو کنار گذاشتم.
امیدوارم امشب به قشنگترین ارزوت برسی؛
نمی دانم خوشبختی برای تو در چه معنا می شود
فقط می دانم
خوشبختی وسیعتر از آنست که در ذهنت بگنجد
و زیباترین لحظه ایست که می توانی در زندگی درک کنی
و من برای تو
خوشبختی ات را آرزومندم . . .
امشب درآرزوهایم برایت آرزو میکنم که آرزوی کسی باشی که آرزویش روداری...
آرزوهایت مبارک،آرزویم را دعا کن

ممنونم ... برات آرزو می کنم هر آنچه خوشبختی توست در مسیرت همیشه قرار گیرد و برایت یک دنیا آرامش به همراه داشته باشد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد