فتح باغ

به چمنزار بیا به چمنزار بزرگ و صدایم کن از پشت نفسهای گل ابریشم ...

فتح باغ

به چمنزار بیا به چمنزار بزرگ و صدایم کن از پشت نفسهای گل ابریشم ...

لبی به خنده باز کن ببین چگونه از گلی خزان ما بهار می شود ...

 


چو چشم باز می کنی  
زمانه زیر و رو
زمینه پُرنگار می‌شود

زمین شکاف می‌خورد 
به دشت سبزه می‌زند
هر آنچه مانده بود زیر خاک
هر آنچه خفته بود زیر برف
جوان و شسته‌رُفته آشکار می‌شود

به تاج کوه 
ز گرمی نگاه آفتاب
بلور برف آب می‌شود
دهان دره‌ها پر از سرود چشمه‌سار می‌شود

نسیم هرزه‌ پو 
به روی لاله‌های کوه
کنار لانه‌های کبک
فراز خارهای هفت‌رنگ
نفس‌زنان و خسته می‌رسد
غریق موج کشتزار می‌شود

در آسمان 
گروه گله‌های ابر
ز هر کنار می‌رسد
به هر کرانه می‌دود
به روی جلگه‌ها غبار می‌شود

در این بهار...آه 
چه یادها
چه حرف‌های ناتمام
دل پُرآرزو
چو شاخ پُرشکوفه باردار می‌شود

نگار من 
امید نوبهار من
لبی به خنده باز کن
ببین چگونه از گلی
خزان ما بهار می‌شود

سیاوش کسرائی


پ ن 1 : زندگی شوق رسیدن به همان فردایست 

که نخواهد آمد 

تو نه در دیروزی و نه در فردائی  

ظرف امروز پر از بودن توست

زندگی را دریاب  (اول با خودم بودم بعد با شما)!  
و بخند به زندگی ... درست مثل من!  در نهایت خستگی به دنبال سوژه میگردم برای خندیدن!

پ ن 2 : سال گذشته سعی کردم خودم را سرپا نگه دارم . هر بار شکستم دوباره ایستادم. هر بار گریستم ساعتی بعد از ته دل خندیدم. هر موقع غمگین بودم  به داشته هایم فکر کردم.  هر موقع بی تاب عزیزانم که از دنیا رفته اند شدم با تصور اینکه هر نفس مرا به آنان نزدیکتر می کند عمیق تر نفس کشیدم.بارها در مقابل زشتی ها ازته دل گفتم : « به درک!» 
با یک رئیس زبان نفهم آنقدر مودبانه رفتار کردم تا کمی انسانیت را یاد بگیرد. با مردم عصبانی در خیابانها با سکوت پاسخ دادم. با عزیزانم در مقابل بی مهری شان تا توانستم گذشت کردم . زمانهای بی خوابیم از تکنیکهای شاواسانای یوگا که آموخته بودم استفاده کردم. گاهی به معنای واقعی ایستادم.  اما گاهی هم اشتباه کردم ...


و بارها و بارها تمرین تنهائی کردم!   
زن کولی  درست پیشگوئی کرده بود!
سرزمین تو
تو راترک خواهد گفت
و چشمان تو
خواب را و انسان ها را
نخواهد دید
تو
با دهان بسته
با بیگانه سخن خواهی گفت
تنها یار و مونس تو
تنهایی خواهد بود
تنها تنهایی
تورادوست خواهد داشت
تنها تنهایی
تو را درآغوش خواهد کشید 

گاهی خیلی شکستم ... گاهی خیلی غمگین شدم ... گاهی خیلی گریستم ... گاهی نفرت تمام وجودم را سیاه کرد و با تلخی آدمها به قعر چاه سیاهی رفتم! اما باز ایستادم و باز خندیدم  و باز گفتم خدایا مرا ببخش! 
و امروز بزرگترین آرزویم این است که:  یک انسان به تمام معنا باشم . 
نظرات 33 + ارسال نظر
الهام تفرشی جمعه 27 اسفند 1389 ساعت 22:22 http://elitata86.blogfa.com

تو یک بانوی دریا دلی حالا ..

خداروشکر که اینهمه بزرگ شدی ... و توی هیچ قدمی خدارو فراموش نکردی ..
تبریک میگم


سلام پرنیانم


دلت بهاری
دلت آباد

پیشاپیش عیدت مبارک عزیز

مرسی الهام جان
لطف داری. یه جاهائی هم اشتباه کردم!
عیدت مبارک عزیزم

آفتاب جمعه 27 اسفند 1389 ساعت 22:51 http://aftab54.blogfa.com/

دلم بوی بهاری تازه می جوید
میان هفت سین آشنایانم سکوتی بیشتر پیدا نخواهم کرد
سراغ از عشق بی اندازه دیگر نیست
و سهم قلب من آنجا نمی باشد
سراسر معنی بی مهر پوسیدن
سفره ها خالی ست از تفسیر روییدن
سال من هنوزم در به در دنبال پاسخ می رود
سلامم را که پاسخ میدهد از جنس تنهایی ؟

دلم بوی بهاری را تازه تنها میان برگ هایی تازه می خواهد
نه در صدسالگی های هنوز از مرگ خود لبریز
میان رستنی تازه
نه در پژمردگی های هنوز از خاطرات سرد خود سرشار
دلم بوی بهاری تازه را در جای جای خانه می خواهد
نه در پس کوچه هایی که نشان از گم شدن دارند
برای رستنی تازه
نه در انبوه ماندن ها..

بر سر من عید چون آوار می آید فرود
می دهم خود را نوید سال ِ بهتر ، سالهاست
گرچه هر سالم بتر از پار می آید فرود
در دل من خانه گیرد ، هر چه عالم را غم است
می رسد وقتی به منزل ، بار می آید فرود
اخوان ثالث

آفتاب جمعه 27 اسفند 1389 ساعت 23:01 http://aftab54.blogfa.com/

سلام پرنیان من
اکثر ما انسانها تو زندگی مون سالهای سخت را داشته ایم ..
وقتی که سا لیان سال از آن می گذرد با خودمون میگیم آیا ما بودیم با این همه قدرت !..با این همه توان !..
چقدر خوب تونستی مسائلی را که برایت پیش اومده حل کنی و خودت را هم راضی نگه داری ...خصوصا در مقابل بی مهری ها باز هم گذشت کردی که این بزرگی و درایت تو را می رسونه عزیزم

برای من هم تو این سال نو دعا کن با اون قلب پاکت که سرشار از محبت و گذشته ..

اما من بهترین سال زندگیم بود چون با دوست خوبی مثل تو آشنا شدم که این را از موهبت پروردگارم می دونم
ببخش منو خیلی دیر سرزدم
مرسی پرنیان جان
عیدت هم پیشاپیش مبارک

سلام آفتاب جان
چاره ای نیست . کینه ی هر آدمی یک بار اضافه ست که با خود این طرف و آن طرف می کشیم. و من همیشه از بار اضافه کشیدن با خودم بیزارم. چند روزی با آنها درگیرم اما بعد سعی می کنم اصلا به آنها فکر نکنم.
همان دلتنگی هایم برایم کافیست!
مرسی آفتاب جان خیلی لطف داری. من هم از بودنت خیلی خوشحالم .
معلومه که حسابی سرت شلوغه. امیدوارم در کنار این شلوغی انگیزه باشه و شادی و از همه مهمتر سلامتی.

آفتاب جمعه 27 اسفند 1389 ساعت 23:54 http://aftab54.blogfa.com/

این قسمت معرکه بود!!
.
.
.
ز گرمی نگاه آفتاب
بلور برف آب می‌شود..

دقیقا!

آفتاب شنبه 28 اسفند 1389 ساعت 00:22 http://aftab54.blogfa.com/

طلوع فروردیـــــــن!
گـــــــــداخت آن همه برف
دمید این همه گـــــــل
شکفت این همه رنــــــــــگ

زمین به ما آموخت
ز پیش حادثه باید که پای پس نکشیم
مگر کم از خاکیــــــــــم؟


نفس کشید زمین ،
ما چرا نفــــــــــــــس نکشیم؟


«فریدون مشیری»

مرسی آفتاب جان برای این شعر بسیار قشنگ فریدون مشیری .

آفتاب شنبه 28 اسفند 1389 ساعت 00:23 http://aftab54.blogfa.com/

لبی به خنده باز کن ...

باران شنبه 28 اسفند 1389 ساعت 01:21

هستی!
بخدا که من میبینم...
شک نکن به باران!

.
.
سلام پرنیان همیشه صادق و مهربان
ظرف امروز پر از بودن توست
زندگی را دریاب...

آرزو میکنم تا دنیا دنیاست شاد باشی و خوشبخت عزیز..
شمام ما رو دعا کن..

سلام باران عزیز
ممنونم برای همراهی های همیشگیت و لطفی که داری.
من هم آرزوی خوشبختی دارم برای شما.

حریر شنبه 28 اسفند 1389 ساعت 09:05 http://harirestan.blogfa.com/

سلام پرنیان عزیز
خوشحالم که خدا بهمون فرصت می ده تا تجربه کنیم
تا جبران کنیم گذشته ها رو
با دوستی که دلش از غم خون بود صحبت می کردم بهش گفتم همه ما زندگیمون پر از مشکله اما نمی بینیم هر کسی ما رو از بیرون نگاه کنه میگه اینها چقدر خوشبختند اما ما نه
همه مردم اینجوریند دیگه به خاطر یه گذشته بد حال و آینده رو هم خراب می کنند

پشت این پنجره من
طرح اندام زنی را دارم

که به دل می گرید و به لب خندان است
تا بگوید زن همسایه ببین
که چسان خوشبختم

سلام حریر جان
مردم اصولا حوصله ی آدمهای خسته و افسرده رو ندارند. همیشه به دنبال کسی می رن که بهشون انرژی بده نه اینکه انرژیشون بیشتر بگیره. حتی اگه بزرگترین غمها رو داریم باید بذاریم توی خلوت خودمون و کافیه یکی دو تا دوست صمیمی داشته باشیم براش درد دل کنیم.
باید وقتی کنار دیگران هستیم حضورمان مشخص باشه باید شاد کنیم اطرافیان رو یا حداقل غمگینشون نکنیم.
من از دوستان وبلاگیم خیلی ممنونم که روزهائی که دلتنگ بودم درد دلهامو خوندن و حوصله اشون سر نرفت. و ازشون عذر می خوام اگه گاهی وقتها پستهام کسالت بار بود. اینجا جائی بود که میتونستم کمی حرف بزنم.

خیلی شعرت رو دوست داشتم . گاهی آدم نیاز داره به خودش تلقین کنه که خوشبخته.
ممنونم ازت

کوروش شنبه 28 اسفند 1389 ساعت 14:58 http://korosh7042.blogsky.com

سلام بر پرنیان عزیز

گویا زیبائی زندگی هم همین است زمستان را بهار پشت سر میگذارد
صبور بوده ای و با گذشت
و مهم این است
که افتان و خیزان رفته ای
حتی اگر کولی چیزی دیگر گفته باشد
تو خود بوده ای
سالی دیگر و آغازی دیگر است
وبهاری دیگر

زندگی تمرین است و همزمان مسابقه ای


نگار من
امید نوبهار من
لبی به خنده باز کن
ببین چگونه از گلی
خزان ما بهار می‌شود

شاد باشی و بهاری زندگی سر کنی

سلام
ممنونم کوروش عزیز .

باران شنبه 28 اسفند 1389 ساعت 18:32

برخیز تا یکسو نهیم این دلق ازرق فام را..

زین تنگنای خلوتم خاطر به صحرا می‌کشد ...

مهرباران شنبه 28 اسفند 1389 ساعت 23:01 http://darya73.blogfa.com

آمدن بهار و نوروز و سال نو بر شما مبارک

ممنونم .
سال نو شما هم مبارک . با بهترین آرزوها

فرینوش یکشنبه 29 اسفند 1389 ساعت 01:36 http://www.saraybanoo.blogfa.com

.
.
.

خدایا چنان کن که هر روز ما

همه سبز باشد چون نوروز ما

دل و دیده باشد ز مهر تو شاد

جهان نو شود، سال فرخنده باد

...

روزگارت، و بهارانت خجسته!

ممنونم فرینوش عزیز
متقابلا برایت آرزوی سلامتی و شادی و موفقیت دارم در سال جدید

کوروش یکشنبه 29 اسفند 1389 ساعت 07:47 http://korosh7042.blogsky.com

عید تو
عزیز
فرخنده و قرین سلامت و شادی باد

[گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل]
[گل][گل]
[گل]

مرسی کوروش عزیز
خودتون گل هستید. خیلی خیلی لطف کردید.
امیدوارم سال 90 ، سالی پر از امید و موفقیت و سربلندی باشه براتون.
از گلهای قشنگتون ممنونم

رها یکشنبه 29 اسفند 1389 ساعت 10:19

سلام عزیزم امدن بهار مبارک برایت سالی پر از سلامتی و شادی و عشق ارزو میکنم ...

سلام
ممنونم رها جان . امیدوارم شما هم سال شمسی بسیار خوبی در پیش داشته باشید

مریم یکشنبه 29 اسفند 1389 ساعت 13:50 http://www.2377.blogfa.com

سلام بانو !
امیدوارم سال نود بهترین سال عمرت باشه ! پر از شادی !

سلام مریم جان
چقدر این دعا رو دوست داشتم.
ممنونم و البته برای تو هم همینطور!

فرخ یکشنبه 29 اسفند 1389 ساعت 16:45 http://chakhan-2.blogsky.com

سلام این یادداشتت به اعماق جانم نفوذ کرد ... انگار زبان حال مرا نوشتی . انگار که مرا در سالی که گذشت توصیف کردی!
زیبا بود ... دلم را فتح کرد ... در این اوقات انتهایی سال ۸۹
پرنیان عزیز ما را از زندگی گریزی نیست ... لااقل فعلا که اینطور است ... پس میمانیم!! همه با هم ... در کنار هم و برای فرداهایی که امید است ما را در نور و طراوت به آغوش خود بفشارند ... چقدر خوب است که تو نیز در کنارمان خواهی بود .

سلام فرخ عزیز
خوشحالم که با دوستانم اینجا چقدراحساس مشترک وجود دارد و حرف مشترک.
همه ی ما در دنیای درون خود تنهائیم و این دنیا آنقدر بزرگ است و کوچه پس کوچه دارد که اگر کسی هم بیاید حتما گم خواهد شد. کوچه پس کوچه هائی پر از عطر خاطره ها و یادها. و بهار انگار دو چندان یادآور خاطرات می شود. نمی دانم چرا ؟! چرا لحظات آخر سال اینقدر همه دلتنگ می شویم و می خواهیم یک سال دو سال سه سال ... گذشته را مدام توی این لحظات تنگ مرور کنیم. و من همیشه با شنیدن صدای توپ لحظه ی سال تحویل اشکهایم جاری می شود. نمی دانم این چه حسیست ...
انگار در آن یک چیزی در قلب من هم منفجر می شود.
ممنونم فرخ عزیز امیدوارم سال 90 سال بهترین دوستی ها برای همه باشد.
امسال دعاهایمان یه جوردیگر شده همه یه جوری از ته دل دعا می کنیم.
شاد باشید ... همواره

فرید یکشنبه 29 اسفند 1389 ساعت 18:48

سلام
عجب آرزوی زیبایی
همه جی توش هست...
براتون از ته قلب آرزو می کنم به آرزوتون برسین....
انسان شدن، بودن، ماندن...
خیلی آزمون هاش سخته فکر کنم... براش باید خیلی آماده بود....
دوست بزرگوار....
یکی از زیباترین اتفاقات سال 89 برای من آشنایی با قلم مهربان و صمیمی شما بود... ممنون
سال نو بر شما آسمانی...
یاحق

سلام
برای آرزوتون خیلی خیلی ممنونم . درسته آزمونهاش خیلی سخته! یه وقتهائی با موفقیت پشت سرگذاشتم یه وقتهائی هم ...
برای من هم آشنائی با شما یک دریچه ی زیبا بود که به روی من باز شد و خوشحالم از داشتن این دریچه ی باارزش و زیبا.
سال نو شما هم مبارک . سال 90 سالی سرشار از آرامش و شادی و عشق باشه براتون
و ممنون برای محبت های همیشگی شما.

فریناز یکشنبه 29 اسفند 1389 ساعت 19:08 http://delhayebarany.blogsky.com

سلام پرنیان مهربون
عیدتون مبارک باشه

خانومی همین روزهاست که می شه خودمونو بسازیم و نام زیبای انسان رو روش حک کنیم....

هر کسی به انسان ماندن دوام نمی یاره...
خوشحالم انسان مهربونی چون شما کنار منه


عیدتون مبارک خانومی
امیدوارم روزهاتون طلایی باشه و قلبتون بهاااااااااااری

شاد باشید وسرزنده...

سلام فریناز عزیزم
یدک کشیدن نام انسان خیلی شرایط ویژه می خواد. خدا به همه ی ما در این راه کمک کنه.
ازت ممنونم عزیزم و برای مهربونیهات ...
عیدت مبارک . سال بسیار خوبی پیش روت باشه نازنین

آناهید یکشنبه 29 اسفند 1389 ساعت 19:42 http://www.persianbastan.tk

سلام.به.پرنیان.عزیز...سال.نو.ایرانی.رو.شادباش.میگم.
امیدوارم.برق.شادی.از.نگاهت.پاک.نشه....میبوسمت

سلام آناهید عزیز
خیلی وقت بود نیامده بودی اینجا. سال نو مبارک و بهترین ها را برایت آرزو می کنم.

ممنون

باران یکشنبه 29 اسفند 1389 ساعت 20:36

سلام بر پرنیان

سلام بر باور سبز بهاران..

سلام باران عزیز
لطف کردی سر زدی اینجا. امیدوارم امشب خیلی اوقات خوشی رو داشته باشی و همینطور روزها و شبهای دیگر.

پاپا نوئل یکشنبه 29 اسفند 1389 ساعت 22:51

سلاااام

سال نو مبارک

سلااااااااااام
بابانوئل عزیز . عیدتون خیلی مبارک. یاد سال جدید میلادی افتادم .
کادوی من پس چی شد اونوقت؟!

انگوری!!!! یکشنبه 29 اسفند 1389 ساعت 23:47 http://aftab54.blogfa.com/

✿پ✿ر❤ن❀ی❤ا✿ن❤م❀ن❤

✿ع❤ی❀د❤ت✿م❤ب❀ا❤ر✿ک❤
دووووووووووووووووووووووووووووووووووووووستت
دارم عزیزم



اینم عیدیت ☂










به به ! چه عجب
دلم برات تنگ شده بود عزیزم . برات یه دنیا آرزوی خوب دارم

پری چهره کاتب یکشنبه 29 اسفند 1389 ساعت 23:50 http://www.babaee1.persianblog.ir

هی عزیزم
ممنون
ممنون دختر زیبا
بهارت مبارک جوان

ممنون پری جان
خیلی لطف کردی عزیزم

انگوری!!!! دوشنبه 1 فروردین 1390 ساعت 00:14 http://aftab54.blogfa.com/

فصل گل صنوبره ...
عیدی من یادت نره !!
من عیدیم رو دادم !

کدوم عیدی ؟!!
من که یادم نمی یاد!

انگوری!!!! دوشنبه 1 فروردین 1390 ساعت 00:19 http://aftab54.blogfa.com/

این !
همین الان فرستادم با پست الکترونیک !!!!!!


☂ ☂ ☂ ☂ ☂ ☂
مگه اینا رو دوست نداشتی ؟!
باران ...

اوه آره ! مرسی آفتاب جون .
من چی بدم آخه الان؟ غافلگیرم کردی ...

آفتاب دوشنبه 1 فروردین 1390 ساعت 00:31 http://aftab54.blogfa.com/

از اون حر فهای خوشگل و دلنشینت !
از مهرت ...خوبی هات ...
این بزرگترین عیدی منه .

حافظ گشوده ام و چه زیباست فال تو
حتما قشنگ میشود امسال حال تو
با آن زبان ایرانی فاخر و اصیل :
فرخنده باد روز و شب و ماه و سال تو

دانیال دوشنبه 1 فروردین 1390 ساعت 09:34 http://www.danyal.ir

happy new years 1390

ممنونم دانیال عزیز. سال 90 بر تو هم مبارک . امیدوارم سال آشتی باشد و صلح و دوستی و برای تو نیز سرشار از سلامتی ، عشق ، امید و موفقیت.

نانی دوشنبه 1 فروردین 1390 ساعت 17:07 http://atlasi19.blogfa.com

سلام پرنیان عزیزم
عیدت مبارک

سال خوبی داشته باشی انشا الله

می بوسمت

سلام نانی جان
ممنونم . سالی سرشار از آرامش برات آرزو دارم و میبوسمت.

ویس سه‌شنبه 2 فروردین 1390 ساعت 00:17 http://lahzehayenab.blogsky.com

سلام.عزیزم سال نو مبارک باشد.روز ها می گذرد و کسی با خودش کار ندارد.پیوسته چشم به بیرون دارند و به دنبال کشف عیوب دیگران هستند.کسی که مثل شما خودش را ارزیابی می کند ،حتما در مسیر درستی گام بر می دارد.روزهایت سرشار آرامش باشد وسلامتی بهره ی تو باد.

سلام عزیزم
خیلی ممنونم ازت . من هم از صمیم دل برایت سالی آرام و البته سرشار از شادی آرزو کردم.

باران سه‌شنبه 2 فروردین 1390 ساعت 11:49

سلاممممممممممممم

عید شما مبارک!

ما هم دلمان تنگولیده بود برای شما و مهربانی هاتون..خدا پدر اون رییس و اون اداره تون رو بیامرزه شما اونجا اکتیو تر هستین در دنیای وبلاگستان...

خداییش ولی خودمونیم اصلاح اخلاق اون رییس رو از دعاهای ما دارین ها!

سلاممممممممممممممم
e ! مرسی . امیدوارم در دنیای آجیل ها و شیرینی ها حسابی خوش گذشته باشه.
گفتین رئیس ، یهو دلمون واسش تنگ شد . شاید شاید شاید الان بتونم بر نفسم غلبه کنم و یه اس ام اس تبریک سال نو بفرستم براش . این را هم باید مدیون شما باشه البته .
اگر پیروز شدم بر نفسم البته .
ولی واقعا تعطیلی زیادی هم خوب نیستا! مخصوصا که امسال همه مشغول تلاش مضاعفیم و بکوب داریم کار می کنیم!
مگر اینکه مسافرتی باشه و آدمهای جدید و دریا و مناظر زیبا و ...

ممنونم

آفتاب سه‌شنبه 2 فروردین 1390 ساعت 12:10 http://aftab54.blogfa.com/

سلام پرنیان من
روزهای بهاریت بخیر و خوشی عزیزم .
روی ماهت را می بوسم

به! سلام آفتاب عزیزم
خوبی ؟ امیدوارم دیگه در حال استراحت باشی یه کم.
دلم برات تنگ شده بود.

آفتاب سه‌شنبه 2 فروردین 1390 ساعت 14:05 http://aftab54.blogfa.com/

منم دلم تنگ شده بود عزیزدل ..
واقعا دارم استراحت می کنم تو این هوای بهاری!
وای چه ماهی بود این اسفند گذشته !
کیلومتر شمار کم آورد از من !!

مرسی . از ایام تعطیل حسابی استفاده کن عزیزم
توی این هوای خوب امیدوارم از روزهات لذت ببری.
میبوسمت

آذرخش یکشنبه 14 فروردین 1390 ساعت 10:35 http://azymusic.persianblog.ir/

امیدوارم امسال از غم و غصه ها خبری نباشه و آخر سال فقط از شادی هات بنویسی

من هم امیدوارم . ای کاش بشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد