فتح باغ

به چمنزار بیا به چمنزار بزرگ و صدایم کن از پشت نفسهای گل ابریشم ...

فتح باغ

به چمنزار بیا به چمنزار بزرگ و صدایم کن از پشت نفسهای گل ابریشم ...

هیچ زمستانی ماندنی نیست...حتی اگر تمام شبهایش یلدا باشد



که گفت در رخ زیبا نظر خطا باشد؟
خطا بود که نبینند روی زیبا را
هنوز با همه دردم امید درمان است
که آخری بود آخر، شبان «یلدا» را
نگفتمت که به یغما رود دلت سعدی
چو دل به عشق دهی دلبران یغما را؟ 

 

یلدا در اصل شب تولد مهر است. خورشید از تاریکترین و طولانی ترین سیاهی زاده می شود. آرزو می کنم خورشید گرم و نورانی مهر در قلبهای دوستان عزیز و مهربانم تا ابد مانا باشد.   

 

 

 

 

یلدای تان خجسته ...

نظرات 31 + ارسال نظر
مومو دوشنبه 29 آذر 1389 ساعت 21:59 http://mo-mo.blogsky.com

یلدای شما هم خجسته!

مرسی مومو عزیز

مومو دوشنبه 29 آذر 1389 ساعت 22:27 http://mo-mo.blogsky.com

با اجازه پیوندی ساختیم بین مان تا همیشه بیاییم مهمانی ... اولین بار است که از موسیقی متن وبلاگی اینقدر لذت می برم!

مرسی مومو عزیز
خوشحالم که از موزیک وبلاگم خوشت اومده.
هدیه ای از طرف یک دوست عزیزه

زهرا دوشنبه 29 آذر 1389 ساعت 22:28 http://http://ghadimy.blogfa.com/

سلام دوست خوبم ..دلم برا نوشته هاتون خیلی تنگ شده بود .سناریو بچه ها با تصادف دختر وسطی کامل شد کمکی گرفتار بودم .از لطفت واقعا ممنون از حرفای خوبت .وباهات موافقم.
نوشتی که نسل قدیمی هستی میدونی باورم نمیشه تصورم اینه که باید جوون باشی
امیدوارم شب یلدای خوبی داشته باشی .یه گل رز زرد تقدیم تو باد

سلام زهرا جان
خیلی دلم برات تنگ شده بود و متاسفم برای اتفاقی که افتاده امیدوارم مشکلات حل شده باشن .

آره عزیزم خیلی هم جوان نیستم اما با اینحال خیلی مونده تا پیری (فاصله اش یک چشم به هم زدن)

من هم آرزو می کنم یک شب گرم و شیرین در انتظارت باشه.
از گل زیبایت ممنونم می گذارمش در گلدانی در گوشه ی قلبم.

آفتاب دوشنبه 29 آذر 1389 ساعت 22:31 http://aftab54.blogfa.com/

یادمان نرود با آمدن زمستان اجاق خاطره ها رو روشن بگذاریم تا دچار سردی فاصله ها نشویم .
یلدایت مبارک خانمی

آفتاب عزیزم اجاق خاطره ها مگر خاموش هم میشود؟!

یلدای تو هم شاد عزیزم

اعظم دوشنبه 29 آذر 1389 ساعت 23:37

پرنیان عزیزم امیدوارم که خوب باشی وشب یلدای خوبی داشته باشی.

ممنونم دوست مهربانم.

من هم آرزو می کنم شب گرم و دلنشینی در پیش رو داشته باشی.

ویس سه‌شنبه 30 آذر 1389 ساعت 00:36 http://lahzehayenab.blogsky.com

پرنیان عزیزم،بعد از آن قائله که در جریانش بودی آمدم خونه والان ساعت دوازده ونیم نصف شبه اول نشستم یک پست گذاشتم بعد اومدم سراغ وب تو.دیدم جالبه تو هم در باره ی یلدا نوشتی خیلی خوشحال شدم.حتی قدر همان یک دقیقه بیشتر را می دانم.اگر یلدا معنی بسیار ظلمانی را می دهد برایت آرزوی روزهایی همچون دلت آفتابی و پر مهر می کنم.از مهربونی امروز خیلی خیلییییییییییییممنون.راستی تولدم مبارک

یلدا یعنی یادمان باشد که زنگی آنقدر کوتاه است، که یک دقیقه بیشتر با هم بودن را باید جشن گرفت

عزیزم هیچ کاری و هیچ چیزی نبوده که قابل تو را داشته باشد.
باش و بمان ، زنده ، پر انرژی و شاد تا از گرمای حضورت دیگران هم «زندگی» کنند.

این نیز بگذرد...

تولدت خیلی مبارک

احسان سه‌شنبه 30 آذر 1389 ساعت 02:00 http://www.bojnourdan.blogfa.com

سلام ، عکس خاطره انگیزی که گذاشته اید از دیدارهایی ست که هرگز تکرار نخواهد شد. هر چند که کودکی ما در چنین خانه هایی به پایان رسید و خیال کردیم که بزرگ شده ایم.
شعر شاعر شیرین سخن، یاد آور دم مسیحایی استاد آواز ایران است که سال ها پیش به زیبایی تمام به اجرا در آورده است.کاش می شد به واسطه ی ارتباط با این مضمون، تصنیف استاد را هم می گذاشتیدتا لذت خواندن متن ، دوچندان شود.
یلدای شما هم مبارک، روزهاتان پر نور

مرسی احسان عزیز. این شب زایش مهر و میترا، شب زایش نور و روشنایی، بر شما هم مبارک .

متاسفانه نمی دانم در بلاگ اسکای چطوری می شود لینک گذاشت تا مراحلی از آن را پیش رفتم اما به یک جائی که رسیدم همیشه به یک مشکل برمی خوردم.

ممنونم و برایت بهترین ها را آرزو می کنم .

رها سه‌شنبه 30 آذر 1389 ساعت 02:18

یلدایت مبارک ...

مرسی رها جان .

هر جا که هستی یلدا خوش بگذرد.

حریر سه‌شنبه 30 آذر 1389 ساعت 04:53 http://harirestan.blogfa.com/

سلام پرنیان جان
یلدا مبارک
شادیهایت یلدایی

سلام حریر عزیز

شادی هایت رویایی...روزهایت پر فروغ،شبهایت ستاره باران

ممنون

یک زن سه‌شنبه 30 آذر 1389 ساعت 10:07

بلندترین شب سال هم خورشید را ملاقات خواهد کرد و این یعنی بوسه گرم خداوند بر صورت زندگی وقتی همه چیز یخ می زند.
یلدا یتان مبارک.
امیدوارم هیچ وقت قلبون و دلمون یخ نزنه.

سلام عزیزم

خدا را شکر که بالاخره تاریکی ها و سردی ها هم پایان می یابد.

مرسی قلبت همیشه گرم و پرمهر

قندک سه‌شنبه 30 آذر 1389 ساعت 10:43 http://ghandakmirza.blogfa.com

سلام ودرود بر پرنیان عزیز. شما همینطوریش با این عکسهای عالی و شعر محشر سعدی کشتی جانا دیگر چیزی به یلدا نمی رسد خداگواهه. دست مریزاد.

سلام

انشاءالله عمر طولانی همراه با سلامتی و دلی شاد داشته باشید.
و امیدوارم شب خوبی در کنار خانواده داشته باشید.

لطف دارید مرسی

پاییزطلایی سه‌شنبه 30 آذر 1389 ساعت 11:04

یلدا نام‌ فرشته‌ای‌ است، بالا بلند با تن‌پوشی‌ از شب‌ و دامنی‌ از ستاره. یلدا نرم‌نرمک‌ با مهر آمده‌ بود.با اولین‌ شب‌ زمستان آمده و هر شب‌ ردای‌ سیاهش را قدری‌ بیشتر بر سر آسمان‌ می‌کشد تا آدم‌ها زیر گنبد کبود آرام‌تر بخوابند. یلدا هر شب‌ بر بام‌ آسمان‌ و در حیاط‌ خلوت‌ خدا راه‌ می‌رفت‌ و لابه‌لای‌ خواب‌های‌ زمین‌ لالایی‌اش‌ را زمزمه‌ می‌کرد. گیسوانش‌ در باد می‌وزید و شب‌ به‌ بوی‌ او آغشته‌ می‌شد...

راستی، فردا که‌ خورشید را دیدی، به‌ یاد بیاور که‌ او دختر یلداست‌ و یلدا نام‌ همان‌ فرشته‌ای‌ است‌ که‌ روزی‌ از خدا پاره‌ای‌ آتش‌ قرض‌ گرفت...

سلام پرنیان همیشه مهربان و جاری
یلدایت مبــــــــــــــــــــارک..

چند این شب و خاموشی؟ وقت است که برخیزم
وین آتش خندان را با صبح برانگیزم

گر سوختنم باید افروختنم باید
ای عشق بزن در من کز شعله نپرهیزم

صد دشت شقایق چشم در خون دلم دارد
تا خود به کجا آخر با خاک در آمیزم

چون کوه نشستم من با تاب و تب پنهان
صد زلزله برخیزد آنگاه که برخیزم

برخیزم و بگشایم بند از دل پر آتش
وین سیل گدازان را از سینه فروریزم

چون گریه گلو گیرد از ابر فرو بارم
چون خشم رخ افروزد در صاعقه آویزم

ای سایه! سحرخیزان دلواپس خورشیدند
زندان شب یلدا بگشایم و بگریزم


سلام این شعر هم تقدیم به شما و به پاس تمام مهربانی هایتان

سحر سه‌شنبه 30 آذر 1389 ساعت 11:15 http://saharstar1.blogfa.com

سلام با یه من نوشت در مورد شب یلدا بروزم...[گل]

کوروش سه‌شنبه 30 آذر 1389 ساعت 13:11 http://korosh7042.blogsky.com

غمهایت به عمر گل ذباد
و شادیت یلدائی پرنیان عزیز
گرامی بادت این ایام

ممنونم کوروش عزیز
متقابلا من هم برایتان یک دنیا آرزوی خوب دارم

فرینوش سه‌شنبه 30 آذر 1389 ساعت 13:17 http://www.saraybanoo.blogfa.com

.
.
.

یـــــــلدا

شب ترین شب ِ سال

...

همراه با سرخ ترین گونه های میوه

در کنار ِ عزیزترین عزیزان

...

خورشید ایستاده در آستانه ی تولد

تا طلوعی درخشان تر


...

جای غایبان رو هم خالی کنین، لطفا! [نیشخند]

سلام فرینوش عزیز

جای شما رو هم در لحظات خوب خالی خواهم کرد

فرید سه‌شنبه 30 آذر 1389 ساعت 14:19

سلام
بلندترین آرزوها...
بلندترین مقامات درون...
بلندترین نجواهای آسمانی و
بلندترین مراتب انسانی را
برایتان
در بلندترین شب زمستانی آرزومندم

سلام
در مقابل این آرزوهای قشنگ چی می تونم بگم!

ممنونم

من هم متقابلا برایتان بهترین ها را آرزو می کنم

مریم سه‌شنبه 30 آذر 1389 ساعت 16:02 http://www.2377.blogfa.com

سلام پرنیان عزیز .
یلدات مبارک . خوش بگذره و شاد باشی .

سلام مریم عزیز

مرسی عزیزم . شب خوبی داشته باشی امشب و بعد از آن نیز شب و روزهای خوب دیگر ...

مریم سه‌شنبه 30 آذر 1389 ساعت 16:04 http://www.2377.blogfa.com

یلدات مبارک پرنیان عزیز .
خوش بگذره بهت .

باز هم ممنون ...

آفتاب سه‌شنبه 30 آذر 1389 ساعت 16:32 http://aftab54.blogfa.com/



در همین حسرت که یک شب راکنارت، مانده ام

در همان پس کوچه ها در انتظارت مانده ام

کوچه اما انتهایش بی کسی بن بست اوست

کوچه ای از بی کسی را بیقرارت مانده ام

مثل دردی مبهم از بیدار بودن خسته ام

در بلنداهای یلدا خسته، زارت مانده ام

در همان یلدا مرا تا صبح،دل زد فال عشق

فال آمد خسته ای از این که یارت مانده ام

فــــــــال تا آمد مرا گفتی که دیگر،مرده دل

وز همان جا تا به امشب، داغدارت مانده ام

خوب می دانم قماری بیش این دنیا نـبود

من ولی در حسرت بُردی،خمارت مانده ام

سرد می آید به چشم مست من چشمت و باز

از همین یلدا به عشق آن بهارت مانده ام.

شب عاشقان بیدل چه شبی دراز باشد
تو بیا کز اول شب در صبح باز باشد

مرسی آفتاب جون خوشگل بود شعرت
امشب خیلی خیلی بهت خوش بگذره توی خوشی های امشبت جای دوستای وبلاگیت رو هم خالی کن

برزین سه‌شنبه 30 آذر 1389 ساعت 18:46 http://naiestan1.blogsky.com

سلام
امروز پیامک های زیادی از دوستان به دستم رسید در مورد یلدا . این پیامک را بیشتر از همه پسندیدم :
یلدا میمیرد تا زنده کند ، راستی فردا که خورشید را دیدی به یاد بیاور که آفتاب دختر یلداست . یلدا همان فرشته ای است که یک تکه آتش از خدا قرض گرفت تا روشن کند تیرگی ها را و پاک کند پلیدی ها را ...

این شب عزیز بر شما مبارک باد پرنیان عزیز

سلام برزین عزیز

این کامنت زیبائی که نوشتید فلسفه ی عشق را به یاد من انداخت.

ممنونم برای شما هم بسیار بسیار مبارک.

کوروش چهارشنبه 1 دی 1389 ساعت 00:11 http://korosh7042.blogsky.com

همیشه بیشی و همیشه پیش
پرنیان عزیز
یلدایت پر ستاره و پرفروغ مهر الهه ی

لطف دارید کوروش عزیز خیلی ممنونم

VIP چهارشنبه 1 دی 1389 ساعت 00:37

سلام
آرزو میکنم هر شبتون مثه شب یلدا پر شور و شاد باشه.
ببخشید چند وقتی هست درگیر دانشکاه و کار شدم دیگه نمیدونم باید چیکار کنم.
آرزوی موفقیت برای دوستانی که حق دوستی را تمام کردند.
امیدوارم بتونم جبران کنم

سلام
خدا کنه درگیری های زندگی همیشه از همین نوع و جنس باشه.

من هم برایت آرزوی موفقیت می کنم .
خوشحال شدم و امیدوارم روزهای خیلی خوبی در پیش داشته باشی.

فرید چهارشنبه 1 دی 1389 ساعت 10:22

سلام
تیتر این نوشته جمله خودتان است؟! ببخشید می پرسم....

سلام

نه فرید عزیز. دوستی مدتی قبل برایم نوشته بود که نپرسیدم از خودش بوده یا از جائی برداشته است.

ققنوس خیس چهارشنبه 1 دی 1389 ساعت 10:59

سلام و یلدایت مبارک
امیدوارم هیچ شبی در زندگی ات پایدار نباشد
برایت روزها نورانی آرزو می کنم

سلام ققنوس عزیز

ممنونم من هم برایت روزهای لبریز از شادی و انگیزه های خوب آرزو می کنم.

پاییزطلایی چهارشنبه 1 دی 1389 ساعت 11:57

سلام

اولا که سپاس از اون غزل زیبا...

بعد هم اون لینک زیبایی که فرستاده بودید هزارتا طرفدار پیدا کرد...گفتم به همه که لطف شما بود...ممنونم

امیدوارم یلدای خوب و خوشی رو گذرونده باشین..

سلام

خواهش می کنم.

قابل شما رو نداشت. خوب بود آرام و دلنشین.
میز یلدای دیشبم عکسش رو گذاشتم.
البته این عکس مربوط میشه به قبل از ه د ف م ن د ی و این چیزها ...

قندک چهارشنبه 1 دی 1389 ساعت 12:09 http://ghandakmirza.blogfa.com

سلام و عرض ادب و شرمندگی. خیلی خیلی ببخشید.

خطا بود که نبینند روی زیبا را
درود بر شما

سلام
ممنون از بزرگواری شما قربان

پاییزطلایی چهارشنبه 1 دی 1389 ساعت 16:50

این خاطره های اند که با توانی سرشار
فاصله ها را زمینگیر می کنند
و پاییز
این فصل صبور عاشقی
صلیب عشق بر دوش
با زمزمه های زیر لب باران
با نوازش های باد
و سماع برگ های رنگارنگ
از خاطره ها
تابلوهای جاودانه به تصویر می کشد

و رفت
و رفــــــــــت...

رفت و آیا یک لحظه فکر می کنیم چه دریافت کردیم از این پائیزمان؟
چه دادیم به دنیا؟ چه گرفتیم از دنیا؟

ز-حسین زاده پنج‌شنبه 2 دی 1389 ساعت 09:10 http://autism-ac.blogfa.com/

سلام.
دلا ، یاران سه قسم اند ار بدانی
زبانی اند و نانی اند و جانی
به نانی نان بده ، از در بران اش
نوازش کن به یاران زبانی
و لیکن یار جانی را بدست آر
به راه اش جان بده گر می توانی
----
از یلدا یاد گرفتم که حتی بلندترین شب تار هم به روز روشن منتهی می شود. تاخیرم را ببخش .

سلام جناب آقای حسین زاده
معلوم است حسابی مشغول هستید که کم پیدائید و ما کم سعادت!

حتی یاران جانی هم ماندگار نیستند مرگ همواره حیله گرانه کمین کرده است!

برایتان بهترین ها را آرزو می کنم و آرزو می کنم هر جا که هستید شاد، موفق و سربلند باشید.

پاییزطلایی یکشنبه 5 دی 1389 ساعت 14:26

سلام!
من بازگشتم از سفر پر از امتحان!!!

ولی خداییش هنوز محو این سفره هستم و خوراکی ها!دستم به قلم نمیره!

خیلی عقب افتادم!
فردا برمیگردم...دونه به دونه یادگاری مینویسم روی برگای سبز این باغ رویایی!

سلام
انشاءالله که شاگرد اول بشید.

ای بابا همش خورده شد تمام شد رفت ... بهتره بی خیالش بشید.
تشریف بیاورد قدمتان روی چشم.

پاییزطلایی یکشنبه 5 دی 1389 ساعت 14:46

پس اینطور؟!

پس بهتر است شما دیگر بی خیال آمدن ما بشوید!

اینجوریاس دیگه!
رفاقتها رو می گم

پاییزطلایی یکشنبه 5 دی 1389 ساعت 15:14

نه! نیست!

من ثابت میکنم رفاقتم رو...!

مرسی . می دونستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد