فتح باغ

به چمنزار بیا به چمنزار بزرگ و صدایم کن از پشت نفسهای گل ابریشم ...

فتح باغ

به چمنزار بیا به چمنزار بزرگ و صدایم کن از پشت نفسهای گل ابریشم ...

آدمها هر گاه که دوست داشته شوند دوباره کودک می شوند.



همیشه با خود بودن سخت است. بعضی وقتها خودت را جا بگذار و مانند روباهی که با هیچ کس سر دوستی ندارد، روی زمین بند نباش. وقتی آرام شدی به خانه برگرد و خصوصی ترین حرفهایت را به گلدانت بگو.   کوچکترین گلدانها هم راز داران بزرگی هستند.

اردشیر رستمی 


یک گلدان بن سای دارم، بعد از مدتی برگهاش شروع کردند به ریختن. گلدانی که عاشقش هستم. درختچه ی کوچولوی من... یکی گفت: این یک درخت پرتقال است و الان فصل زمستان است و طبیعی است که برگریزی داشته باشد، نگران نباش حالش خوب می شود. یکی گفت بن سای خیلی حساس است، اگر صاحبش ناراحت باشد شروع می کند به برگ ریزی. تمام این مدت آنقدر قربان صدقه اش رفته ام و هرکاری که لازم بوده برای یک گیاه انجام دهم انجام داده ام، تا اینکه امروز دیدم دوتا جوانه ی کوچک از کنار یکی از شاخه هایش دارد سبز می شود. 



من خیلی خوشحالم که یک روزی هست که اسمش را گذاشتند ولنتاین.  مال هر جائی که می خواهد باشد، ریشه اش از هر کجا که می خواهد باشد،  مهم این است که خیلی چیزهای خوب را به ما یادآوری می کند و وادارمان می کند حرفهای قشنگ به هم بزنیم. یادمان می آورد که باید دوست داشته باشیم ... کسی را ... تا در چنین روزی به او بگوئیم : دوستت دارم . 

دوستی به من زنگ زد و گفت: زنگ زدم از همون حرفهائی که بقیه دارند به هم می گویند به تو بگویم. من که گوشم این روزها پر شده از بالا رفتن قیمت سکه و ارز و بقیه ی چیزها . انتظار داشتم صحبتش در همین حواشی باشد.  گفتم: نمی دانم در مورد چی؟ گفت : هپی چی چی ؟؟  منفجر شدم از خنده. کسی بود که انتظار شنیدن این حرف را از او نداشتم.  آنقدر دور از انتظارم بود که فکر میکنم فریاد زدم : وااااای مرسی ... هپی ولنتاین!

 

من این روزها از «خودم»  گله دارم. گاهی لازم است روباه شد. لازم است یک جائی خود را گم و گور کرد. از خودم گله دارم به خیلی ها که دوستشان داشتم از این هپی ها نگفتم. 


روز عشق ایرانی ها هم قابل احترام است. فقط ایرانی های عزیز مطمئن شوند بیست و نهم بهمن است یا پنجم اسفند، بعد دیگران را تشویق کنند برای بزرگداشت چنین روزی و ما را مطلع کنند تا از این هپی ها برای کسانی که دوستشان داریم ... خیلی دوستشان داریم، بفرستیم. 


بیا تا آخر دنیا راه برویم 

بی هیچ مقصدی 

برویم و هیچوقت نرسیم 

و مسیر برایمان یک خاطره سبز باشد

و هر گام بهتر از گام قبلی 

آنقدر که نیازی به برگشتن و مرور گام های قبلی نباشد

بیا به دنیا ثابت کنیم که دو خط موازی 

رویای سبزی ساختند 

که نیازی به رسیدن نداشت


که همه ی انسانها یک خط موازی هستند 

و هیچ خط موازی به خط موازی دیگری نخواهد رسید



.....

«آدمها هر گاه که دوست داشته شوند دوباره کودک می شوند»  . اردشیر رستمی



بعد نوشت :

کاش جای اون گلدون توی خونتون بودم ، نه به این دلیل که براتون عزیزه ، به این دلیل که شما رو با برگ هاش خوشحال میکنه، اونقدر برگ در می آوردم که همه ی غصه هاتون فراموشتون بشه .


این یک کامنت خصوصی از طرف یک دوسته....

مرسی دوست خوب ...  چی می تونم بگم که شایسته ی این مهربانی باشه؟ 



این هم بن سای کوچولوی ما 

نظرات 25 + ارسال نظر
مهرنوش رضایی جمعه 27 بهمن 1391 ساعت 17:20 http://mehrno0osh.mihanblog.com/

سلام دوست عزیزم واسه تبادل لینک افتخار میدی؟

mehrno0osh.mihanblog.com

سلام

خواهش می کنم. در اولین فرصت اول می یام می خونمت دوست عزیز

hamid جمعه 27 بهمن 1391 ساعت 19:07 http://bescot.blogsky.com

من یک قرقی داشتم، که بعضی وقتها باش درد دل می کردم قرقی ها کمی شبیه جغد هستند و وقتی نگاهت می کنند، این طور به نظر می رسه که خیلی دارند دقت می کنند و با توجه وعمیق بهت گوش می دهند...
ومن از این که متفکرانه و عمیق به صحبت هایم گوش می داد خیلی راضی بودم.

چه جالب! قرقی

من فقط توی ضرب المثل شنیده بودم . هیچوقت ندیدمش

چه حس خوبی . حالا اگه طوطی بود حتما همه ی حرفها رو بازگو می کرد

میله بدون پرچم جمعه 27 بهمن 1391 ساعت 19:43 http://hosseinkarlos.blogsky.com

سلام
خب پس من هم الان می گم: هپی چی چی؟
...
در روایت است که هر روزی که مومن یا مومنه ای احساس کند که هدیه ای دریافت می کند و یا شادباشی خواهد شنید همانا آن روز ولنتاین می باشد. در آن روز فرشتگان از عرش فرود می آیند و به مزنه کادو می نشینند!

سلام

اووووه ! مرسی .

این از اون روایت ها بود که من خیلی دوستش می دارم .

کی از هدیه بدش می یاد؟

امیدوارم فرشتگان غش ننمایند و بال و پرهایشان نریزد و دچار افسردگی حاد نگردند!
حیف است که فرشتگان نیز دچار مزنه زدگی شوند!

[ بدون نام ] جمعه 27 بهمن 1391 ساعت 20:23

دیگــران چــون بــرونــد از نظــر، از دل بــرونــد!


تو،

چنــان در دل مــن رفتــه کــه

جــان در بــدنــی . . .


سعدی



سلام - یه سلام با تمام عشقی که از شما تو وجودم به یادگار مونده

خوشحالم برای گلدون کوچیکتون

گلدونی که حتما خیلی حرفهای بزرگ رو شنیده اون هم از زبان یک بانوی عاشق یک بانو با تمام احساسات زیبا و لبریز از مهربانی

خوشحال ترم برای داشتن یک پرنیان یک دوست عزیز و صمیمی که ته دلم به بودنش گرمه

دست دوستی هاتون همیشگی و گرم





happy every day when you feel you are happy because of the love in your heart

سلام پرنیان مهربانم

دیروز توی بزرگراه توی ترافیک یک پراید جلوی من بود روی شیشه اش نوشته بود : از دل نرود هر آن که دیده برفت. از دیروز همینطوری اون نوشته توی ذهنم مونده . واقعا" نمی دونم چرا . تا اینکه امشب این شعر زیبای سعدی رو برام نوشتی .

مرسی عزیزم . افتخار می کنم به داشتن چنین دوستی هائی . گاهی وقتها به خدا میگم : مرسی خدا جون برای قرار گرفتن بعضی آدمها در زندگی من، چون بی نظیرند ... و این تمام دارائی منه... کسانی که دوستشون دارم و مثل گنج هستند برام . چه دور و چه نزدیک ...

خدا کنه بن سای من حالش خوب بشه و دوباره به زندگی سلام کنه.


Love U
...

پرنیان دل آرام جمعه 27 بهمن 1391 ساعت 20:23

باز فداموش کدم اسممو

عزیزم

ایرج میرزا جمعه 27 بهمن 1391 ساعت 21:14

سلاااام

ولنتاینت هپی باد

مطمئن باش روز عشق ایرانیها ۲۹ بهمن نیست . همون ۵ اسفند درسته . یعنی همون روز تولد منبزن اون دست قشنگه روووو

سلام ایرج میرزا عزیز

مرسی . هپی باد یور ولنتاین

اصلا ما به تمام ایرانی ها می گیم ولنتاین ایرانی رو 5 اسفند بگیرن .

تولدت مبارک . چند تا چند تا کادو در فاصله چند روز؟

راستش رو بگو کادو چی گرفتی ؟

یادم نره 5 اسفند. اگه یادم رفت ناراحت نشو . خودم رو یهو یادم نره خیلیه


تولدت خیلی خیلی مبارک .

mana جمعه 27 بهمن 1391 ساعت 23:11

سلام بعد از مدتها اومدم :) با ی روز تأخیر ولنتاینت مبارک
چ جالب منم حس میکنم با گلا صحبت کتی متوجه میشن

سلام

ممنونم مانا عزیز

من هم فکر می کنم متوجه می شن . حتی موزیک هائی که توی خونه گذاشته می شه هم در رشد و یا بیماری های اونا تاثیر داره . به هر حال یک موجود زنده است دیگه.

مانا باشی ...

نوشته های پراکنده شنبه 28 بهمن 1391 ساعت 08:40 http://thunderb.blogfa.com/

سلام
حال شما؟
خوبید؟
امیدوارم هر روزتون هپی باشه، بخصوص ولنتاین
و یادتون باشه که از کلمات بد بد استفاده نکنین قباحت داره، باید بجاش بگین "کلیدت رو برداشتی؟"
گل و گیاه زیاد داشتم ولی تا حالا بن سای نداشتم. خیلی دردسر داره و به خاطر همین عطائش رو به لقائش بخشیدم
شاد و پیروز باشید

سلام
ممنونم
آره ... یادمه. کلیدت رو برداشتی ؟؟؟

بن سای اصلا دردسر نداره . نمی دونم برای من که نداشته مثل بقیه گیاه هاست. فقط من جرات ندارم خاکش رو عوض کنم . چون خیلی حساسه و ترجیح می دم هر موقع زمان عوض کردن خاک و یا گلدانش شد ببرم پیش یک باغبان .

یه همکار دارم وقتی می ایسته با من حرف می زنه حواسش نیست و در حین حرف زدن با برگهای گلدانهای داخل اطاقم بازی میکنه ، قلب من به تاپ تاپ می افته و تمام حواسم به این کاریه که اون داره می کنه . تا اینکه چند روز پیش آخرش یکی از شاخه ها رو شکست و گفت : ای وای شکسته شد ! گفتم می دونستم.
تمام حواسم فقط به این بود که نشکنه .
البته کلی خندیدیم ولی خوشبختانه دیگه حواسش هست و اگر نباشه تا رد نگاه من رو دنبال می کنه متوجه می شه .

رها شنبه 28 بهمن 1391 ساعت 09:37

سلام پرنیان جان ...در دنیایی زندگی میکنم که دهکده جهانی نام دارد و باید تمام روزهای قشنگش جهانی باشد ....
این روزها را خیلی دوست دارم چون به تمام کسانی که دوست داشتم نوشتم هپی والنتاین ..خیلی ها جواب دادند خیلی ها لبخند زدند ...این جا روز دوستن داشتن را همه حشن میگیرند برای تشکر از پدر بزرگ و مادر بزرگ .معلم ..استاد ..همکلاسی .....دیروز بچه ها باکلی شیرین و گل و شکلات وارد خانه شدند ....دوست داشتن مخصوص عشاق نیست ..میشود دنیایی را دوست داشت ...
باز هم هپی والنتاین ...

سلام
دقیقا".
من به مناسبت ولنتاین هر سال معمولا" برای افراد خانواده ام حتما یک چیز کوچولو هم شده می خرم . البته امسال متاسفانه فرصت نشد و پاک از یادم رفت ولی یکی دو هفته ی قبلش بدون هیچ مناسبتی از من کادو گرفته بودند . شاید برای همین تعجب نکردند.

از پیامهای مهربانیت ممنونم رها جون . تو جزو اون دسته آدمهائی هستی که دوست داشتن را هیچوقت به هیچ دلیلی فراموش نمی کنی.

ممنونم رها جون
هر روزت سرشار از گرمای عشق .

هاتف شنبه 28 بهمن 1391 ساعت 12:36

اینقدر دلم میخاد اون روباهه که نوشتی بشم برم یه مدتی تک و تنها برای خودم به دور از همه چیز و همه کسی فکر کنم داد بزنم گریه کنم خواهش کنم از خدا که ....اما حیف که دنیا بدجوری آدم ها رو مبلعه و همیشه اون که فرمانروایی میکنه....حیف

ای واااای ! چرا؟!

شما تازه اول راهین. حالا حالاها باید کلی انرژی ذخیره کنید.
آدمها وقتی تازه ازدواج می کنند پر از انرژی هستند و یک عالمه آمال و آرزو دارن برای آینده. به نظر من فکر روباه شدن رو فعلا" از سرتون دور کنید.
برای همسر گرامی کادو چی خریدین ؟ به جبران اون مهمونی هیجان انگیز؟

هاتف شنبه 28 بهمن 1391 ساعت 12:37

راستی خیلی خوشحال میشم که هردفعه ای هم نظرات خیلی قشنپتون رو توی وبلاگم ببینم و برام خیلی ارزشمندن

حتما خدمت می رسم . ممنونم هاتف عزیز

قندک شنبه 28 بهمن 1391 ساعت 14:44

سلام و درود .حیف که نبودم تا بهتون تبریک بگم. اما به یک عده فامیل بی معرفت واقعا بی معرفت تبریک اس ام اسی دادم دریغ از یک جواب کوتاه. واقعا که.خیلی مخلصیم بانو. قلبتان همواره سلامت و پر ترنم باد

سلام
برای شنیدن حرفهای خوب هیچ وقت دیر نیست. خیلی خیلی ممنونم از شما.

اون فامیل ها که گفتین شاید تصمیم دارن 29 بهمن جواب محبت شما رو بدن.

هدی شنبه 28 بهمن 1391 ساعت 23:39 http://aftabgardantarin.blogfa.com

سلام پرنیان خوبم
روز عشق و محبت رو از صمیم قلب به تو بانوی مهربانی تبریک میگم ... با بهترین آرزوهای شاد و پاک دخترانه!

سلام هدی عزیزم
مرسی من هم همینطور .

هدی شنبه 28 بهمن 1391 ساعت 23:42 http://aftabgardantarin.blogfa.com

دنیای یگانه ای ست دنیای شاد و پاک کودکی ... نقبی می زنیم گاه به گاه و تازه می کنیم دست و روی روحمان را با زلالی اش ...
واقعا هم همینه ...
آدمیزاد بنده محبته ... به من که ثابت شده ... و چه محبتی بالاتر از صفای روح کودکانه؟
روحمون رو شفاف نگاه داریم ...

عزیزم من اپم ... قلم رنجه بفرمایید بانو ... منتظرتم فراوون

و به قول آقای رستمی، کودک می شویم و باز شیرینی الاکلنگ و گرگم به هوا رو مزه مزه می کنیم ... وقتی که دوست داشته می شویم .

ممنونم . حتما می یام و می خونمت .

سایه یکشنبه 29 بهمن 1391 ساعت 00:12 http://bluedreams.blogsky.com/

من دوست دارم دوباره کودک شوم ..

هپی ولنتاین عزیزم

سلام سایه جون
مطمئنم یک عالمه آدم هستند که تو رو دوست دارند و تو باز هم کودک می شوی

روز عشق بر تو مبارک.

محمدی یکشنبه 29 بهمن 1391 ساعت 14:51 http://ham-bahar.blogfa.com

با شناختی که از شما دارم فکر نکنم لذتی بالاتر از دیدن آن جوانه های روی ساقه گیاه را تجربه کرده باشی . خوش بحالت دختر ....

سلام آقای محمدی

یک جوانه ی دیگه هم روی یکی از شاخه های دیگه اش زده

مرسی ...

روباه بی گلدان یکشنبه 29 بهمن 1391 ساعت 22:11

یارم به یک لا پیرهن خوابیده زیر نسترن
ترسم که بوی نسترن مست است و هشیارش کند

عکس این خانوم نمیدونم خوشگله یا نه منو یاد شعر بالا انداخت . حتما کادو ولنتاینشو نگرفته

سلام روباه جان

ولی من فکر می کنم گرفته .
همیشه که نباید از خوشحالی بالا و پائین پرید . گاهی وقتها هم می شه اینجوری شد موقع خوشحالی .

شعرت قشنگ بود و خیلی به این عکس می یاد . مرسی

روباه بی گلدان ...

قندک دوشنبه 30 بهمن 1391 ساعت 14:48

سلام و درود فراوان بر پرنیان بانوی مهربان. ابتدا تقاضا می کنم یک عدد بالش دستور بدهید ببرند بگذارند زیر سر این بنده خدا که لااقل خواب کوفتش نشود و یک چیزی هم بیندازند رویش که سرما نخورد. ممنون.ومن بن سای را دوست می دارم.خوش به حالتون.

سلام
من از طرف ایشان از شما تشکر می کنم به خاطر مهربانی شما.

این خانم الان لذتی که از خوابیدن روی اون برگها می بره فکر کنم از هیچ بالش پر قوئی نبره . شما نمی دونید این زنها گاهی چقدر دیوونه اند

بن سای هم قابل شما رو نداره . البته امیدوارم برای بهار حسابی پر برگ بشه .

پرنیان دل آرام دوشنبه 30 بهمن 1391 ساعت 15:02

زن ها موجوداتی هستند که اگر دوستتان داشته باشند، فقط کافی ست وقتی اسمتان را صدا می زنند به جای "جانم" بگویید "بله"، تا بزنند زیر گریه!!... شما را به خدا این چیزها را بفهمید! دل زن ها روزی هزار بار می لرزد و می ریزد و خالی می شود؛ شما را به مردانگی تان، وقتی دیوانه می شوند و بیخودی بهانه می گیرند، فقط بغلشان کنید و برای هیچ چیز راه حل نشانشان ندهید!!

مهدیه لطیفی




o la la bon sasho

خیلی قشنگ بود .

حالا یکی ازدوستان اینجا رو می خونه و میگه : یه کم خودتون رو تحویل بگیرید

دیدی ؟ طفلک لخت و پتی شده

هدی دوشنبه 30 بهمن 1391 ساعت 22:47 http://aftabgardantarin.blogfa.com

منم بن سای خیلی دوست دارم ... حساس بودنش رو ... مهرطلب بودنش رو ... ظرافت و قد و قواره کوچیک اما کاملش رو ...
سلام پرنیان بانو
من آپم عزیزم
منتظرتم دوستم

سلام

تفسیر قشنگی بود از یک بن سای . البته همه ی گیاهان همینجوری هستند. بن سای یک درخت کوچیک شده ست که یه جور خاصی دوست داشتنیه .

مرسی هدی جون

قندک سه‌شنبه 1 اسفند 1391 ساعت 08:32

با سلام و درود فراوان بر پرنیان بانوی مهربان.
عزیز نفرمایید. شکسته نفسی می فرمایید.فک نکنم بشه اسمش را دیوانگی گذاشت. شیدایی لقب زیباتر ی است به نظرم .برقرار باشید

سلام

خواهش می کنم . این نظر لطف شماست .

ممنونم

هدی سه‌شنبه 1 اسفند 1391 ساعت 20:51 http://aftabgardantarin.blogfa.com

سلام پرنیان جونم
من آپم و خیلی خیلی منتظرت

سلام هدی جون
عذر می خوام . حتما می یام می خونمت

ویس چهارشنبه 2 اسفند 1391 ساعت 00:29 http://lahzehayenab.blogsky.com

ولنتاینم کجاااااااااابود؟ چی بخرم.عطر؟ مگر راکفلرم؟ طلا؟ ای وای گران است ، پس چکار کنم؟بی خیال شم بهتره!!؟شوخی کردم. دوستت دارم ، حتماً نیازی به خرید هدیه ای گرانبها ندارد. دلت را در گروش گذاشتی .بالاتر ازین هست؟ کاش هر روز به هم یادآور می شدیم که : دوستت دارم و به مهرت نیازمندم.
جمله ای که از دوستی در بعد نوشت ، آوردی. این جمله صادقانه ترین نوع ابراز دوستی است . از هر هدیه ای گرانبهاتر است.

پرنیان عزیزم ، تمام روزهایت پر از حال و هوای عاشقی باشد.و به قول سهراب: بیا ذوب کن در کف دست من جرم نورانی عشق را ، مرا گرم کن.

همه چی خدا رو شکر هست. اصلا" نگران نباش! یک عیدانه دادند میتونی هم عطر بخری هم گل بخری هم بری برای تعطیلات نوروز دور اروپا رو بگردی . امروز یک بیلبورد بزرگ تبلیغاتی دیدم از این سر بزرگراه زده بودند اون سر بزرگراه ، در فرصتی که داشتم عبور می کردم تا این قسمتش رو خوندم تور اروپا ... فول چارتر ... . نظرت در مورد کافه خیابانی های پاریس چیه ؟ فلورانس هم تماشائیه ها! استکهلم و هامبورگ و کلن و رم و واتیکان و ... . چیکار کنیم با این همه نقدینگی؟!!

...
یه وقتهائی این جمله های قشنگ و ناب ، تمام خستگی روزت رو از بین می بره.

...
و در کنار تو ... و با تو عزیزترینم .

میلاد چهارشنبه 2 اسفند 1391 ساعت 19:18

سلام بسیارعالی.
این وبلاگ من خوشحال میشم که بهم سربزنی.جدید اما پرمحتواس
http://kermanshah29.blogfa.com

سلام
بله واقعا" هم پرمحتوا بود. مرسی

محبوب ب یکشنبه 6 اسفند 1391 ساعت 12:08

درود. بسیار زیبا بود:
«آدمها هر گاه که دوست داشته شوند دوباره کودک می شوند» .

با کمی جسارت تصحیح میکنم: «آدمها هر گاه که دوست داشته شوند و دوست بدارند دوباره کودک می شوند»

برای من این یک واقعیت محض تر از حقیقته. در کشاکش عشق و احساس شدیدا بچه میشم. احساس من بویی از بزرگی نبرده بیچاره، اما با همه بچگیش دوستش دارم. تصمیم ندارم طفلمو بزرگ کنم.
چون خسته ام از این آدم بزرگ اجتماع، محیط کار، خونه،... من کودکی بیش نیستم ....

سلام دوست عزیز
کودکی یا همان بچه گی سرشار از پاکی و خلوصه . دنیائی فارغ از تمام کینه ها و کدورتها و بغض هاست ، پس لازم نیست بگوئی «احساس بیچاره ی من» .

افتخار کن که هنوز کودکی بیش نیستی .

مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد