فتح باغ

به چمنزار بیا به چمنزار بزرگ و صدایم کن از پشت نفسهای گل ابریشم ...

فتح باغ

به چمنزار بیا به چمنزار بزرگ و صدایم کن از پشت نفسهای گل ابریشم ...

او مرا برد به باغ گل سرخ ...

 

 

در سرزمین قدکوتاهان 

معیارهای سنجش  

همیشه بر مدار صفر سفر کرده اند  

 

چرا توقف کنم؟ 

من از عناصر چهار گانه اطاعت می کنم 

و کار تدوین نظامنامه ی قلبم  

کار حکومت تدوین نظامنامه ی قلبم  

کار حکومت محلی کوران نیست  

 

سالروز میلاد فروغ فرخزاد مبارک

نظرات 16 + ارسال نظر
Afshin دوشنبه 8 دی 1393 ساعت 22:09 http://o0oafshin.blogsky.com

چرا توقف کنم،چرا؟
پرنده ها به ستوی جانب آبی رفته اند.
افق عمودی است.
افق عمودی است و حرکت : فواره وار.

نهایت تمامی نیروها پیوستن است ، پیوستن
به اصل روشن خورشید
و ریختن به شعور نور
طبیعی است
که آسیاب های بادی میپوسند

چرا توقف کنم؟

لیلا سه‌شنبه 9 دی 1393 ساعت 08:49

ای جانم
همیشه فروغ رو دوست داشتم
فروغ صدای دل تمام زنان ایرانی است
فروغ چه زود بی فروغ شد برای این سرزمین
کاش مانده بود تا بیشتر از نگفته هایش می گفت

و من از جهان بی تفاوتی فکر ها و حرفها و صداها می آیم ،
و این جهان به لانه ی ماران مانند است ...

راست می گفتی فروغ این جهان به لانه ی ماران مانند است...

همانطور که تو را می بوسند در ذهن خود طناب دار تو را می بافند...

من مدتیه دوست دارم فریب بخورم ، فریب همین بوسه ها را ، دوست دارم خودم را بزنم به نفهمی ! اینجوری راحت تر می شه ادامه داد
بذار فکر کنند طرف ابله ه !

فروغ جاودانه شد ...

لیلا سه‌شنبه 9 دی 1393 ساعت 08:51

من خودم عاشق این شاه بیتها هستم:
گریزانم از این مردم که بامن
به ظاهر همدم ویکرنگ هستند
ولی در باطن از فرط حقارت
به دامانم دوصدپیرایه بستند.
من از نهایت شب حرف میزنم
من از نهایت تاریکی واز نهایت شب حرف میزنم
اگر به خانه من امدی برای من ای مهربان چراغ بیاور
ویک دریچه که از ان بهازدحام کوچه خوشبخت بنگرم

شعری که روی سنگ مزارش نوشته شده و هزاران هزار بار تا به حال مرورش کردم .

لیلا سه‌شنبه 9 دی 1393 ساعت 08:52

برای فروغ عزیزم

پیش ازین شاید
زنی بوده باشم،
زنی شبیه تو
که خواسته مرد باشد،
مردی که
عاشق توست...

2
پرنده‌ای میان واژه‌ها نمرده است،
پرنده‌ای که بال می‌زند هنوز
خیالِ شعرهای خسته‌ی مرا…
خیال می‌کنم
پرنده‌ای
هنوز،
میان واژه‌هام زنده است..

حداقل دنیایش مشخص بودبا این رنگ ها ما چی؟

شاید برای همین هاست که وقتی مسعود بهنود از ابراهیم گلستان در مورد فروغ می پرسه ، گلستان اونقدر غم انگیز یکدفعه اشک می ریزه ...
بعد از گذشت تقریبا" نیم قرن رفتن فروغ از این دنیا. بعضی ها می آیند که برای همیشه بمانند در دلها ...

او مثل یک آسیاب بادی نپوسید ، زیرا که ....

خلیل سه‌شنبه 9 دی 1393 ساعت 20:29 http://tarikhroze3.bogsky.com

سلام،

" پرواز را به خاطر بسپار

پرنده مردنی است "

به ایوان می روم و انگشتانم را
بر پوست کشیده شب می کشم
چراغهای رابطه تاریکند


سلام

ترانه بهاری سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 00:57 http://taraneh-bahar.mihanblog.com/

سلام بانو
خوبی؟
خوش میگذره؟

میشه گفت اکثر شعرهاشو دوست دارم ، تقریبا .

سلام

ممنونم . خوبه خدا رو شکر


من عاشق بعضی شعرهاشم

ایرج میرزا سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 22:45

من هم فروغ را دوست دارم ... نه بخاطر اشعارش ... فقط بخاطر اینکه مزارش با مزار ایرج میرزا فقط چند قدم فاصله داره

واقعا" که !!!

افتاب چهارشنبه 17 دی 1393 ساعت 18:25

خدا قسمت کنه برای ایرج میرزا یک فروغ !!




سلام پرنیان جون

سلام

والا چی بگم !!!

ایرج میرزا چهارشنبه 17 دی 1393 ساعت 18:39

البته با شما قهرم .... خداییش چند بار رفتید سر مزار فروغ ؟؟؟ یه بار هم به ایرج سر زدید؟؟؟ واقعا که

محاله برم و به شاعرهای دیگه از دور دست تکون ندم

شوخی کردم راستش همیشه به همه سر نمی زنم ولی خیلی وقتها هم سر می زنم حتی به داریوش رفیعی و اونایی که سنگ مزارشون دورتره ، فعلا که درش رو بستند و به سختی می شه رفت داخل، قبلا یه پیرزن بد اخلاق سرایدار اونجا بود با به کم زبون ریختن و یه کمکی کردن بالاخره در رو باز می کرد که اون هم از دنیا رفت

ایرج میرزا جمعه 19 دی 1393 ساعت 00:39

سلام آفتاب بانو
خدا قسمت کرده بود ... که اونم پرنیان میگه از دنیا رفته ظاهرا ...


فروغ های زمان زیاد سراغ دارم

ماشالله به این حاضر جوابی

باران شنبه 20 دی 1393 ساعت 12:53

حالا ببینا دو روز نبودیما کلی جرم اینجا واقع شده!!!
تازشم سلاملیکم
معلوم هست کجایین شما؟!!!

مردم فقط از پلیس می ترسند

سلام بر شما

ما همیشه جامون مشخصه

آفتاب شنبه 20 دی 1393 ساعت 20:14

آخی...

حیف شد..

چه سعادتی رو از دست دادین جناب ایرج میرزا!

متاسفم!
عمیقا

نه باباااااا !

باور نکن
بعضی ها می خوان دم به تله ندن ، اینا همش بهانه ست

ایرج میرزا دوشنبه 22 دی 1393 ساعت 17:09

جای خالی را پر کنید
کـ... فت

ش
کشف

آفتاب سه‌شنبه 23 دی 1393 ساعت 14:07

پرنیان مرررررررررررررررررررسی.. عالی!

کشف!

منم حاضرم جای خالی رو پر کنم

پرکن پر کن

ایرج میرزا سه‌شنبه 23 دی 1393 ساعت 21:05

اونوخت حرف آخر چی میشه؟؟؟ اصلنم عالی نبود .
حالا بذار ببینیم رفقا چه نظری دارن
یه راهنمایی.... تو جیب جا میشه ... آهنی هم نیست

برنجیه !

تو جیب جا میشه ولی یه وقت نذاری تو جیبت

فریناز یکشنبه 12 بهمن 1393 ساعت 20:49 http://arameshepenhan.blogsky.com

و شاید تصور من از شما

زنی شبیه همین عکسه

منتها بشاش تر

اما عمق افکارش از ته نگاهش باید مسلما پیدا باشه شبیه فروغ

مرسی ...
مرسی که تصور با ارزشی و خوبی ازم داری .

من فروغ را همیشه دوست دارم ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد