فتح باغ

به چمنزار بیا به چمنزار بزرگ و صدایم کن از پشت نفسهای گل ابریشم ...

فتح باغ

به چمنزار بیا به چمنزار بزرگ و صدایم کن از پشت نفسهای گل ابریشم ...

Sweet Moments


 

دلتنگ یعنی :

روبروی دریا ایستاده باشی و 

خاطره ی یک خیابان خفه ات کند.

مجتبی صنعتی 


شیرین ترین لحظه های امروز، تلخ ترین خاطرات فرداهای ما خواهد شد. اما برای بدست آوردن شیرین ترین خاطرات همیشه در تلاشیم،  بدون آنکه به سخت ترین دقایقی که فرداها خواهیم داشت فکر کنیم.  

آدمها هر چقدر خاطره بیشتر داشته باشند بزرگترند، آنها آدمهای جسورتری هستند، آدمهائی با قلبهای بزرگ و روح های عمیق. آدمهای معمولی هیچ چیز قابل توجهی ندارند که روزی با مرور آن غمگین و یا حتی شاد بشوند.



سارا:    ۳۰روز با من٬ در آپارتمان من،  در آشپزخانه ی من، در کنار تلویزیون همیشه خاموش من بمان تا معنای واقعی ”زندگی” را با شکل و نمودار برایت بکشم ،

تا بفهمی که در این سال ها چیزی که می کردی “زندگی” نبود.۳۰ روز با من باش، صبح، ظهر٬ شب٬ نصفه شب… با من لیسی به بستنی قیفی ات بزن و کارهای ”همیشه مهمت” را فراموش کن… زیر باران با من برقص و با جمله ی نفرت انگیز “الان سرما می خوریم” حالم را نگیر

۳۰ روز با من شاد باش و استرس هایت را قورت بده… موبایل لعنتی ات را خاموش کن، ساعت مچی گرانقیمت مزاحمت را بنداز توی سینک ظرفشویی… بی خیال کار٬ بی خیال دیگران، بی خیال زمان و عقربه ی ثانیه شمار. ۳۰ روز برای زندگی کردن کافی ست. نه کمتر و نه بیشتر٬

با من دیوانگی کن و بعد از آن…خداحافظ !


فیلم  Sweet November را چند سال پیش دیدم و بعد از آن هم دو سه بار دیگر دیدم. گاهی وقتها از یک نفر می پرسی چند ساله است؟ و او مثلا" می گوید: سی روز ، یا سه سال ، یا ده سال ، یا بیست سال و ... هر چه!  «زندگی» آن روزهائیست که واقعا" زندگی کرده ایم. 



نظرات 15 + ارسال نظر
آفتاب شنبه 26 اسفند 1391 ساعت 00:01


آدمها هر چقدر خاطره بیشتر داشته باشند بزرگترند...

...

سلام پرنیان عزیزم

کاش ارزش این روزها و زمانهایی که با هم هستیم در این دنیا رو بدونیم و بدونیم تنها نام نیک و چیزهایی رو که از خودمون باقی گذاشتیم بیشترین ارزش رو داره ..

یه مطلب از نامه های بابا لنگ دراز می ذارم اینجا :

جودی عزیزم! درست است، ما به اندازه خاطرات خوشی که از دیگران داریم آنها را دوست داریم و به آنها وابسته می شویم.
هرچه خاطرات خوشمان از شخصی بیشتر باشد علاقه و وابستگی ما بیشتر می شود.
پس هرکسی را بیشتر دوست داریم و می خواهیم که بیشتر دوستمان بدارد باید
برایش خاطرات خوش زیادی بسازیم تا بتوانیم دردلش ثبت شویم.
دوستدار تو : بابالنگ دراز

سلام

متاسفانه معمولا" نمی دونیم . ما آدمها وقتی همدیگر را از دست دادیم ، برای خودمان از هم بت می سازیم.

بابا لنگ دراز هم از اون رمانهای ساده ولی پر از حرفه.

آدمهای خاص ، خاطرات خاص می سازند. خاطراتی که جزو زندگی ما می شه و شاید روزی نباشه که مرورش نکنیم.

مرسی لیلا جون.

نوشته های پراکنده شنبه 26 اسفند 1391 ساعت 08:15 http://thunderb.blogfa.com/

سلام
خوبید؟
حال و احوال؟
این فیلم رو دارم. اما ندیدمش. فکر کنم از اون مدل فیلم های دخترونه باشه نه؟
امسال که خواستم بیام خونه تکونی کمکتون کنم گفتین که خونه تکونی نمی کنین
ما هم خونه تکونی نکردیم. میریم مسافرت. البته بعد از عید جبران میشه. با این گرد و خاک هوا
منم واستون روزهای خوبی آرزو می کنم
شاد باشید

سلام
ممنونم
اگر در مقایسه با اون فیلمهای اکشن و بزن بکش بخوای در نظر بگیری، شاید بشه گفت دخترونه

همین دیگه ! همش این فیلم های بکش بکش رو نگاه می کنید که روحیه هاتون خشنه دیگه

شوخی کردم به خدا .
ولی این یک فیلم رومنس خیلی قشنگیه و به نظر من تاثیر گذار

می بینی ؟ شانس نداریم ! امسال هم که یک کسی خواست به کمکمون بیاد ما تابو شکنی کردیم !

باز هم ممنون

محمدی شنبه 26 اسفند 1391 ساعت 09:51 http://ham-bahar.blogfa.com

فیلم را ندیده ام اما معنی دلتنگی را از تمام جملات و کلماتت درک می کنم . دلتنگی رابطه عمیقی با درد دارد ، باید درد داشت تا دلتنگ شد و دلهای عاشق همیشه آلوده به دردند .......

مرسی آقای محمدی ...
یکی از همکارهام چند روز پیش می گفت قدیمی ها به سرطان می گفتند درد بی درمان! دلتنگی هم انگار یه جور سرطانه ! سرطان روح
....


فیلم رو ببینید. شاید خوشتون بیاد.

فرخ(صادق) شنبه 26 اسفند 1391 ساعت 12:00 http://dariyeh.blogsky.com

سلام یعنی منم آدم بزرگی ام؟؟
چقدر خوب !! آخه من هزاران خاطره دارم ... از تعداد زیادی آدم خوب و بد و رنگ و وارنگ .. از لات و چاقوکش بگیر تا تحصیلکرده و دانش آموخته و مظلوم و فقیر !!
گاهی وقتها خیلی خیلی افسرده میشم ... وقتی یکی از اون آدمهای دوست داشتنی رو که توی خاطراتم زندگی میکنند ، میبینم و میفهمم که به بدترین شکلی عوض شده و روزگار باهاش بد تا کرده و یا اون مواقعی که برای پیدا کردن یکی از همون آدمها به هر دری میزنم و پیداش نمیکنم .
به قول آفتاب عزیز باید قدر لحظه ها رو بدونیم . . . اما چطور میشه کاری کرد که لحظه های باشکوه از دستمون نرن؟؟
چطور میشه اون سی روز رو همیشه روی paus نگه داشت؟؟
چطور میشه کاری کرد که یه شب عاشقانه به سپیدی سحر نرسه؟؟ اینها حال آدمو می گیره ... زمان ، دشمن شادکامیها و لحظه های زیبای زندگی ماست .
دلتنگ یعنی روبروی یک کوچه بایستی و خاطرات همان کوچه خفه ات کند .... یکی از علتهایی که باعث میشه تا دنیای پس از مرگ رو دوست داشته باشم ، اینه که اونجا دیگه از ستم زمان و شتاب ساعت ، خبری نیست .

سلام
معلومه که هستید. با این توصیفاتی که کردید و تنوع خاطرات، خیلی هم بزرگید.

چیزی که آدمها فراموش می کنند اینه که : سختی ها و رنج ها نباید باعث سقوطشون بشه .

یک جمله از پائولو کوئیلو یادم آمد که می گه :
«نگذار زخم هایت تو را به کسی که نیستی تبدیل کنند»

و زمان هم چیز عجیبیه. هم مرحمه و هم زخم .

ولی در نهایت اون آدمی خوشبخت واقعیه که بهانه هائی داره برای دلتنگی های عمیق. اگر چه در ظاهر به نظر آدم بدشانسی می رسه ولی این قدرت وعظمت دوست داشتن هاش رو می رسونه.

به هیچ عنوان نمی شه لحظه های خوشبختی را کش داد ولی می شه اون لحظه ها رو طوری نفس کشید و لمس کرد که در مواقع دلتنگی مرورش، انگار که خود واقعیشه. من تجربه کردم . یکی از عزیزانم روز آخری که نزدیکم بود و عازم سفر بود رو توی آغوشم گرفتم و با تمام وجودم در خودم حفظش کردم وقتی دلتنگش می شم کافیه چشمهام رو ببندم و اون لحظه ها رو تجسم کنم . شاید اشکهام رو گاهی جاری کنه ولی به حس داشتن دوباره اش می رسم.

قندک شنبه 26 اسفند 1391 ساعت 14:01

سلام.حالم چندان مناسب و مساعد نیست.خدمت رسیدم برای خداحافظی پایان سال تا بعد از تعطیلات کلی.چون شاید بعدا وقت نشه و نتوانم خدمت برسم. امیدوارم سالی پر برکت د سرشار از سلامتی و بهروزی در پیش رو داشته باشید.
پستتون را هم خواندم ولی نه مثل همیشه.ببخشید

سلام

بلا دور باشه انشاالله. خیلی خیلی ممنونم که با این کسالت باز هم محبت فرمودید. آرزو می کنم هر چه زودتر بهبودی حاصل بشه .

ویس شنبه 26 اسفند 1391 ساعت 18:13 http://lahzehayenab.blogsky.com

وای ازین کوچه ی خاطرات که هر چقدر شیرین تر بوده اکنون غم انگیز تره ، تکرار نمی شود ولی هر روز هزاران بار مرورش می کنیم . گاهی چنان غرق می شویم که اکنون را از دست می دهیم.
فیلم را ندیدم .در ضمن سلام عرض شد عزیز دلم

سلام عرض تر شد

اکنون چه ارزشی داره وقتی کوچه خاطرات پر از عطر زندگیست ؟

مرسی

خلیل شنبه 26 اسفند 1391 ساعت 19:17 http://tarikhroze.blogsky.com

سلام،

نفس هایمان نشان زندگی بیولژیک ماست. اما دریافتن یا نیافتن کیفیت این نفس کشیدن که کیفیت زندگی عوض می شود.

سلام
یعنی کیفیت زندگی به کیفیت نفس کشیدن ماست .

در واقع این ما هستیم که به زندگی کیفیت می دیم.

پرنیان دل آرام یکشنبه 27 اسفند 1391 ساعت 09:52

بگذار زندگی هرچقدر دلش می خواهد پیله کند !!!!!!!!

تو نفس هایت را جانانه تر بکش ....


چقدر دلم خواست این فیلم رو ببینمش باید ببینمش :)

گاهی حتی شیرین ترین خاطره ها برات می شه دستی که گلوتو می فشاره و پر می شی از دلتنگی و دلت می خواد کاش و ای کاش و ای کاش زمان توی همون لحظه ی شکل گرفتن خاطره متوقف شده بود ...

تو پروانه باش ...

پرنیان جون این هم از خاصیت های زندگیه .

امیدوارم خاصیتش رو یواش یواش عوض کنه دیگه.

هدی یکشنبه 27 اسفند 1391 ساعت 19:47 http://aftabgardantarin.blogfa.com


وقتی که نیستی ، پرنده ی خیالم به سرش میزند که خود را حلق آویز کند از دار دلتنگی ات ! به دادش نمیرسی ؟

خیلی قشنگ بود.

هدی یکشنبه 27 اسفند 1391 ساعت 19:59 http://aftabgardantarin.blogfa.com

سلام پرنیان عزیز

اگه لحظه ها رو واقعا در همون لحظه نفس بکشیم و زندگی کنیم ... اگه به حفظ رویاهامون پایبند باشیم ... اگه گاهی غرور و پیشداوریهای مخرب ذهنی رو درباره اونایی که صمیمانه دوستشون داریم، کنار بذاریم ... اگه لحظه های زندگی رو مثل طلا و سکه و ارز که این روزا بحث داغ مجالسه، ارزش گزاری کنیم ... اگه وقتی کنار اونایی که دوستشون داریم، هستیم، بخندیم و حتی اگه بی حوصله ن بخندونیمشون و سرذوقشون بیاریم و بهشون روحیه و انرژی تزریق کنیم و اینجوری بهشون بفهمونیم که هیچی حتی بداخلاقیها و کج خلقیها هم نمی تونه مانع محبت و مهرورزی آدما به همدیگه بشه ... اگه ...

اگه رسم عاشقی رو بفهمیم اونوقته که می فهمیم هیچ وقت از گذر زمان و شادیها پشیمون نیستیم چون ما با ثبت اون لحظه ها به بهترین وجه در ذهن و روح عزیزانمون، بهشون زیباییهایی رو هدیه دادیم که هیچ کس دیگه ای جز خودمون قادر به خلقش نیست ... به همیناس که میگن خاطرات خوب و موندگار که بسی ارزشمندن.

پرنیان عزیزم
من آپم ...
قلم رنجه بفرمایید بانو.

سلام هدی جون

تمام این اگر ها رو من برای خودم تکرار کردم که مبادا فراموش کنم.

مرسی برای این کامنت قشنگت.
می یام می خونمت .

مونا یکشنبه 27 اسفند 1391 ساعت 23:55

سلام خانمی خوبین خوشین؟
چون ممکنه یه مدت نرسم بیام نتو وبلاگ نازنینتون پیشاپیش عیدتون مبارک امیدوارم سال خوبی داشته باشین
شادوبرقرارباشین

سلام مونا جون

مرسی عزیزم . ممنونم برای حضور مهربانانه ات در این مدتی که گذشت.

عیدت مبارک - سال جدیدت عالی

باران دوشنبه 28 اسفند 1391 ساعت 13:38

بابا بی خیال دل تنگی ها!!!!
بهـــــــــــــــار رو دریابین ..

:))

.
.

سلاملیکم
عید شما مبارک قربااااااااااااااان ..

اوه اوه ! می گفتین یه گاوی ، گوسفندی می کشتیم براتون!
البته نه! بی خیال ... خیلی گرون شده

کلا" ما با کشتن حیوانات مخالفیم

@;- این گل رز مجازی تقدیم به شما

امیدوارم اولین نوروز زندگی مشترکتون بسیار شیرین و خاطره انگیز باشه.

عید شما هم مبارک. هر جا رفتین سوغاتی ما فراموش نشه.

مثل همیشه که فراموش نمی کنین!!

ویس سه‌شنبه 29 اسفند 1391 ساعت 01:14 http://lahzehayenab.blogsky.com

عزیزم سالی که می آید برایت پیام آور شادی و سلامتی باشد.آمین
سال نو مبارک

ممنونم
برای تو هم همینطور عزیز دلم

پرنیان دل آرام سه‌شنبه 29 اسفند 1391 ساعت 15:55

با من که نیستی به غزل می‌برم پناه

این لحظه‌های گمشده را خواب می‌کنم

لبخند تو – بهار- که مهمان خانه نیست

با غنچه‌های قرمز قالی دلم خوش است


عباس کریمی




بهارتون پر از خاطره - عشق - مهر و دوستی

بلیط قطار را پاره می کنم و با
آخرین گله ی گوزن ها به خانه برمیگردم
آنقدر شاعرم که شاخ هایم شکوفه داده است
گروس عبدالملکیان


بهار تو هم پراز تازگی و زیبائی پرنیان عزیز و مهربانم

رها پنج‌شنبه 15 فروردین 1392 ساعت 22:22

سلام پرنیان جون ...این قیلم را برای بار چندم و دیدم وبا تمام عاشقی هایش گریه کردم ....گاهی فقط یک دوره کوتاه میشه تمام زندگی ادم ...

سلام رها جون

می فهمم چی می گی . گاهی زندگی از یک تاریخ شروع می شه تا یک تاریخ ..... و بعدش می شه سرگردانی در خاطرات

گاهی یک تاریخ خاص میشه نقطه عطف زندگی ما و همیشه هر اتفاق توی اون تاریخ چه بی ربط و چه باربط به یاد ما می مونه . چون اون قسمت هایت لایت شده ی زندگی ماست و تمام رویدادها پررنگ پررنگ هستند .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد